Clevinger
Aktiv medlem
Jag hade efter en del research på nätet siktet inställt på en Nikon D5000 som första systemkamera, men efter att ha känt på den i butik och jämfört med en D90 känns det som att jag måste kosta på mig en D90. Jag har inte stora händer, men ändå upplever jag att D5000 är alldeles för liten för mitt grepp. Jag kände även på Canons modeller (450D/550D) och de var ännu mindre! Pentax K-x var väl som D5000 ungefär.
Finns det någon motsvarighet till D90 på Canonsidan storleks- och prismässigt? 50D?
Nu har jag ingen erfarenhet av att fota med systemkamera och vet knappt hur jag ska hålla den på bästa sätt, men intrycket jag får är att instegsmodellerna är alldeles för små för att ligga bra i handen. Finns det inga kameror i budgetklassen som passar ett par normala händer?
Finns det någon motsvarighet till D90 på Canonsidan storleks- och prismässigt? 50D?
Nu har jag ingen erfarenhet av att fota med systemkamera och vet knappt hur jag ska hålla den på bästa sätt, men intrycket jag får är att instegsmodellerna är alldeles för små för att ligga bra i handen. Finns det inga kameror i budgetklassen som passar ett par normala händer?