Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installera photoshop på en annan hårddisk än C:?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det första jag gör för att frigöra utrymme är att stänga av hibernering och flytta virtuella minnet till stora snurrdisken (med 32GB RAM används det sällan, men tar mycket plats på SSD:n).

Om du har 32 GB RAM så kan du slå av det virtuella minnet helt och hållet. Jag har 16GB RAM och har kört utan virtuellt minne i åratal utan problem.

Om du har 32 GB RAM så kan du slå av det virtuella minnet helt och hållet. Jag har 16GB RAM och har kört utan virtuellt minne i åratal utan problem.

När minnet tar slut i photshop kan det ta en ände i förskräckelse, inte så kul när man har en handfull photoshopfiler öppna plus raw-konverterare och allt igång att datorn bara dyker eller fryser.

Bättre att lägga ut på långsam snurrdisk om man inte har någon gammal SSD-man kan koppla in för just det ändamålet.

Ja, tyvärr går det inte att vara helt utan. Även en del spel får spel om det inte finns virtuellt minne :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto