Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inspiration till krav?...

Produkter
(logga in för att koppla)

lancelot

Aktiv medlem
Hej!

Jag ska ta ca 1-3 bilder som skall symbolisera ordet "krav". Hur ordet tolkas får vara relativt fritt, men bilderna måste tydligt kunna kopplas till detta ord.

Undrar om någon här inne har något förslat/tips/idé på några motiv eller symboler för detta.

Önskar alla en riktigt god jul o tack på förhand!
 
Här har du en rad synonymer som poppar upp vid sökning på "krav"..
http://susning.nu/susning.fcgi?search=krav&dosearch=1

Ett populärt sätt att lösa en sådan uppgift är ju att ge sig i kasst med samtida debatter och värderingar.. Tex krav som "krav som grupptryck=nynazism" eller liknande,, Kan ofta bli lite platt fall då man hört och kanske sett liknande "upprorsbilder" om och om igen.

Varför inte ngt helt annat,, en människa föds till ett krav, ett krav att anpassa sig det som livet i den tiden erbjuder.. ngn faller utom ngn inom,, jag hade nog valt ngt sådant,,


Mvh Niclas,
 
Tjo!

Mina tankar:

- Kravbrev från kronofogden.

- Kravmärkta livsmedel.

- Systemkrav för din kamera kopplad mot PC:n (geek) :D

Yeah yeah, det var väl iaf något.
 
goda tips, men...

Det var riktigt goda förslag, vilka jag själv börjat spinna på tidigare, men dessvärre skall de riktas mot en bred och allmänn mottagare... dvs studenter vid Malmö högskola i alla åldersgrupper från 18 år och upp till de äldsta studenterna som är ca 50-55 år. Samma foto och samma budskap i ordet "krav" skall nå ut till samtliga.

Svår, men utmanande och motiverande uppgift =)
 
Niclasfoto skrev:
Varför inte ngt helt annat,, en människa föds till ett krav, ett krav att anpassa sig det som livet i den tiden erbjuder.. ngn faller utom ngn inom,, jag hade nog valt ngt sådant,,


Mvh Niclas,

Hej Niclas!

Det lät rätt spännande det du skrev mot slutet... ska kanske börja fundera på det nu när jag ska ut i "sommarvädret" innan jul =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.