Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inferno eller War

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har själv länge suktat efter Inferno, jag har en dokumentärfilm om Nachtwey där han tar bilderna till den boken och de är så bra! Min röst ligger på inferno!

Jag kan även rekommendera Nachtweys äldre bok "Deeds of war". En varning utfärdas dock för känsliga läsar/betraktare. Man bör tåla att se t.ex. en bild på en stridsdödad soldat som har fått skallen skinnflådd av fienden (trevliga typer...).

Hej David
För att krångla till det ytterligare skulle jag rekommendera dej att även kolla på Sebastiao Salgados Migrations, fantastiska sv/v bilder :)
/Affe

Tack för synpunkterna. Det lutar nog åt Nachtwey men nu kom Affe och strulade till det med Salgado också.. tough choice.. Av dessa böcker har jag bara bläddrat i Inferno men gillar ju både Anderson och Salgados bilder.

För övrigt kan jag rekommendera Elliot Erwitts Snaps som jag köpte rätt nyligen! Väldigt inspirerande!

/David

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto