Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Imac 24"

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexNerö

Aktiv medlem
Hur ok är en Imac 24" för bildredigering... jag menar skärmmässigt med TN eller IPS panel.
Detta är ju annars en prisvärd dator men hur långt håller
den grafisk med skärmen? någon som kan gämföra den men någon annan skärm.. panelen bör ju komma från någon tillverkare
Mvh Alex

Hur ok är en Imac 24" för bildredigering...

Den blanka glasskivan, som jag dessutom har en känsla av att inte vara helt neutral i ton, gillar jag inte.
Dessutom är den väl ljus. Det finns kalibreringsprogram som kan fixa det, men en typisk Imac användare tycker nog inte om att lägga några tusen bara på ett kalibreringsprogram.

Imac

Tackar för svar.. lite kräsen är jag allt då jag är van vid min LaCie 321 som kostar samma som hela Imacen..
förstår att den är helt ok men är också lite skeptisk att den är helt fantastisk då man får den plus dator för lite dryga La Cie skärmen.
Tror dock att den duger som komplement till vår fotostudio, kalibrering sker med ColorMunki och eller EyeOne som vi använder.

Själva skärmen ska ju vara bättre än 20tummaren, men att den fortfarande är glossad är ju inte precis positivt ur bildbehandlingssynpunkt, det ser liksom bättre ut än vad det är uppfattar jag det som. Trevligt sålänge man kollar på bilderna enbart på den skärmen, inte riktigt så kul när man skriver ut.
Men ska de inte vara 100% noga så duger den säkert.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto