Annons

Ideer för bröllop (Vad tycks?)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan typ inget om fotografering, men jag är däremot i giftastagen. Jag vill gärna när vi blir fotograferade att det tas massor av bilder. T.ex:
-Håret ifrån flera vinklar.
-Före och efter smink och håruppsättning (Gärna när frisören arbetar också=
-Ringar (se till att bruden och brudgummen har snygga nagelband;-))
-Detaljer på klänningen (broderier, pärlor, knappar osv.)
-Smycken
-Skor
-Klänningen i helhet och ifrån alla möjliga vinklar
-Brudparet med respektive familj
-Tärnan och marsalken och deras kläder
-Kyrkan ifrån alla möjliga vinklar
-Eventuella solister
-Prästen
-Buketten
-Tårtan
-Första dansen
-Dansen med min pappa
-Alla talare
-Brudskålen
-Maten upplagd på fat
-Dukningen
-osv, osv...

Vi lägger ner så mycket tid på planering så jag vill verkligen ha allt dokumenterat så det blir lättare att minnas i framtiden:)
 
eftersom en lång lista (för dom är alltid långa, hihi) är svår att hålla i huvudet så brukar jag leva efter devisen "plåta allt!"....
brukar fungera väldigt bra. ;o)
många minneskort/filmrullar behövs dock. men det är det värt.
 
Jag har fotograferat ett bröllop så jag är definitivt inte något proffs på bröllop. Men det det blev bra bilder och jag kommer ihåg hur det kändes. Vi hade en fotosession på en helt annan plats tidigt på bröllopsdagen. Då fanns det också utrymme för lite spex och skojiga bilder. I kyrkan var jag noga med att ta bilder när brudparet gick till altaret. Jag tog också många bilder när det kommit ut ur kyrkan. Då är det ofta en lättad stämning. Tänk på två saker: Ta många bilder och försök vara allert hela tiden så du inte missar något minnesvärt. Då kommer garanterat några bilder bli bra. Lycka till!
 
På tal om att fotografera allt, bilden jag ångrar att jag inte tog var på mitt första bröllopsjobb i Malmö.

Vi var i parken och tog en del trevliga bilder, uppställt, brudpar hand i hand gåendes bort från och mot kameran mm.

När vi var färdiga skulle bruden kissa och slank in på den offentliga (och mycket sunkiga) toaletten vid biblioteket.
När hon kom ut såg jag bilden, en otroligt vacker kvinna i Köpenhamnsdesignad klänning mot en schabbig offentlig toalett.
Och jag tog ingen bild, jag blev rädd för att de inte skulle uppskatta det (jag kände dem inte).

Än idag ångrar jag att jag inte tog bilden...
 
maroon skrev:
Jag kan typ inget om fotografering, men jag är däremot i giftastagen. Jag vill gärna när vi blir fotograferade att det tas massor av bilder.
Är det ett rop på hjälp eller en kontroll om listan saknar ngt?

En liten reflexion över listan:
Det skadar nog inte att fotografera brudgumen oxå. :)


Ja Mikael
Det är alltid de där bilderna man inte tar som man ångrar. Å andra sidan så finns de där i minnet...och gnager eller förnöjer.
 
Erik Schalin skrev:
Är det ett rop på hjälp eller en kontroll om listan saknar ngt?

En liten reflexion över listan:
Det skadar nog inte att fotografera brudgumen oxå. :)


Ja Mikael
Det är alltid de där bilderna man inte tar som man ångrar. Å andra sidan så finns de där i minnet...och gnager eller förnöjer.

ja, jag ska iallafall skjuta så att slutaren smälter ;) på alla tre husen dvs!

Tack än en gång för alla tips jag får. Dom är guld värda.
 
Svar till Erik: (Missade att citera...)

Nope, inget rop på hjälp alls! Det var mest ett försök att hjälpa till lite. Jag har full koll tillsammans med min blivande och vår vän som ska fota:-D (Jag är vansinnigt organiserad av mig så det finns listor i långa rader redan här!) Jag har efter många diskussioner med många manliga och kvinnliga kompisar insett att männen ofta inte är lika intresserade av detaljer som vi tjejer kan bli. Min blivande ger blanka sjutton i vad vi har för färgtema eller hur bordsdekorationen ser ut, medan jag tycker att det är roligt att pyssla med sådant och det höjer helhetsintrycket (enligt mig). Har jag ändå lagt ner tid på sånt där så vill jag gärna att det finns på bild för framtiden... Vår käre trådstartare kanske inte har tänkt på detta och hans syster kanske inte tänker på att be om allt så då kanske jag kan göra nytta...

Brudgummen är ju en självklarhet att man fotograferar så jag skrev inte upp honom. Han har inte så mycket detaljer att fota heller som man behöver påminna om. Hans håruppsättning eller sminkning är rätt så obefintlig och det är inte så mycket speciella detaljer att fota på en frockcoat;-) Knapparna är inte så jättearbetade kanske och det är varken pärlor eller broderier på min blivandes kläder i alla fall;-)
 
Senast ändrad:
maroon skrev:
(Jag är vansinnigt organiserad av mig så det finns listor i långa rader redan här!)

...varken pärlor eller broderier på min blivandes kläder
En sak som inte var med på listan när det gäller dukningen...
Placera gärna ut några engångskameror åt gästerna.
Det är lite spännande att få dessa framkallade och se vem/vad som är med.


Man får väl vad man förtjänar! :)
 
Som någon annan nämnde för ett tag sen så tror jag skarpt på idén att fota under dagen, under förberedelserna, speciellt då det är din syster det gäller. Jag fick se bilder från en arbetskompis bröllop och just bilderna på brudens förberedelser var riktigt snygga, när hennes kompis hjälpte henne med den sista touchen på håruppsättningen, iklädning av klänningen osv.
/Jacob
 
TJENA MORS :)

Long time no see i denna tråd... vill bara meddela att jag plåtat brölloppet nu och det blev kanonbra... Fan va jag är bra ^^.

peace out.
 
Aton_ skrev:
Läcker bild! Med mycket mindre skärpedjup hade den varit ännu bättre ;-)

Knappast va? nu kan man se var bilden är tagen. Med "mycket mindre" skärpedjup kunde de lika gärna stå på parkeringen, var tar miljökänslan vägen?

Christels bild är bra. Mycket bra.

Och ja, nu vill vi se bilderna... lång spännande tråd med goda råd o lite annat ;-)
 
Vill oxå se lite bröllopsbilder :)

Jag ska fota mitt första bröllop imorgon, jag är den enda som har fått tillåtelse att fota i kyrkan under "akten".
(Bekannta i detta fallet)
 
^^ Men shit dudes... ok... det kommer upp lite bilder.

Alla bilder (!) är svartvit-konverterade (tog låång tid) och dessa fem är ett urval av bilder jag tog... har faktiskt inte ens hunnit gå igenom mer än ca 200 bilder vilket har resulterat i 15 "bra" bilder... Vad tycks?

Vilken av dessa 5 ska upp i mitt album här på FS?

#01.
http://www.northernlightphotography.se/misc/brollop/1.jpg

#02.
http://www.northernlightphotography.se/misc/brollop/2.jpg

#03.
http://www.northernlightphotography.se/misc/brollop/3.jpg

#04.
http://www.northernlightphotography.se/misc/brollop/4.jpg

#05.
http://www.northernlightphotography.se/misc/brollop/5.jpg

PS: Alla bilder tagna med en 350d + 50/1.8 II prime.
 
*pust* nu har jag läst igenom hela tråden :)
måste säga att den började ganska illa med mkt dålig attityd. men men, jag har varit inne på din hemsida förut M och måste säga att du har en uppsättning mycket fina bilder där.
 
Estethia skrev:
men hörrni!
vadan denna hätskhet?
vad har grabben skrivit som förtjänar ett sånt här mottagande?

varför måste tonen vara så låg för att en person som aldrig tidigare plåtat bröllop ställer lite frågor, och för att någon ifrågasätter varför folk blir oförskämda?!

skulle ni häcklat mig på samma sätt om jag hade ställt frågor innan jag skulle till att göra min första bröllopsfotografering (som dessutom inte var någon släkting eller vän)?
antagligen.

tycker överlag att det ofta är en trist attityd härinne, mot nybörjare som frågar efter tips om bröllopsfotografering.
självklart har vi alla varit okunniga om mycket när vi gjort vår första bröllopsfotografering.
skulle det känts bättre om ni innan fått höra att nån undrar va f*n vi tar ett sånt jobb för när vi inget kan?

skärp er!

Jag håller med Christel!!!

Vad f*n vi kan väl försöka hjälpas åt på sidan eller.....

Jag trodde detta var en community för ALLA!

//M.Bucht
 
chrullo skrev:
*pust* nu har jag läst igenom hela tråden :)
måste säga att den började ganska illa med mkt dålig attityd. men men, jag har varit inne på din hemsida förut M och måste säga att du har en uppsättning mycket fina bilder där.

tack så jättemycket :) :) :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.