timkristensson
Ny medlem
Jag jobbar som fotograf på The Studio. Vi gjorde ett evenemang tillsammans med Metro, fashion days, och jag tog bilderna till deras reklamkampanj.
Jag gjorde detta gratis eftersom det är ganska stort! Det jag ville ha var mitt namn vid bilderna i bla. tidningen. ADn på metro frågade mig vad jag ville att det skulle stå i bildbylinen.. jag skrev då tillbaka, som jag även har kvar dokumenterat; det ska stå: Foto: Tim, The Studio.
sen när detta väl kom i tidningen stod mitt namn inte någonstans...
Jag hävdar nu att dom har gjort ett stort fel. Vilket jag har helt rätt med.
Ideella upphovsrätten säger att jag ALLTID har rätten till att ha mitt namn vid mina bilder när det används!
Hur ska jag gå tillväga för att möjligen få ersättning för detta..?
Jag har mailat lite med ADn, det hon har sagt hittills är bara att dom ber om ursäkt för missförståndet.. jag tror att hon bara försöker spela dum..
Jag gjorde detta gratis eftersom det är ganska stort! Det jag ville ha var mitt namn vid bilderna i bla. tidningen. ADn på metro frågade mig vad jag ville att det skulle stå i bildbylinen.. jag skrev då tillbaka, som jag även har kvar dokumenterat; det ska stå: Foto: Tim, The Studio.
sen när detta väl kom i tidningen stod mitt namn inte någonstans...
Jag hävdar nu att dom har gjort ett stort fel. Vilket jag har helt rätt med.
Ideella upphovsrätten säger att jag ALLTID har rätten till att ha mitt namn vid mina bilder när det används!
Hur ska jag gå tillväga för att möjligen få ersättning för detta..?
Jag har mailat lite med ADn, det hon har sagt hittills är bara att dom ber om ursäkt för missförståndet.. jag tror att hon bara försöker spela dum..