Annons

I Pad bildflöde

Produkter
(logga in för att koppla)

hbg-bild

Aktiv medlem
Vilket arbetflöde/ hur gör man för att på enklast vis få bilder från kamera till app Shuttersnicth
i IPad ? Har fått in bilderna i "paddan" men hur gör man enklast för att få dem från bilder/ välja och få dem till
appen shuttersnitch, och sedan vidare till ftp där ?
Någon som vet , och kanske andvänder denna lösning i fält ?

Ftp'a till shuttersnitch via trådlös sändare eller eye-fi kort
Annars så dumpa in bilder via camera connection kit, klart billigare

Ftp'a till shuttersnitch via trådlös sändare eller eye-fi kort
Annars så dumpa in bilder via camera connection kit, klart billigare

Tack ! har både cf-läsare och camera-kabel , inga problem få in bilderna i paddan,de hamnar i bilder.
men hur gör du för att få över kanske 2-3 till shuttersnitch .Kan man få upp dom i den app
medetsamma, och sedan markera med stjärna de du vill sända ?
Har lagt in ftp adress till min kund. Eller e-post ? har testat e-post men de blir inte i full size ?
Helst vill jag ha ett snabbt /enkelt arbetsflöde , bara välja några bilder från kameran och kunna dra dom direkt till ftp och lägga på text och så iväg. Nu verkar de som man får göra flera olika arbetsmoment ?

Jag förstår nog inte...

Shuttersnitch är ett perfekt verktyg för att föra över bilder via ett trådlöst flöde då den agerar ftp-server. Dock blir det kostsamt då det krävs en sändare t.ex. WT-4 för Nikon och sådana kostar en slant. Ett billigare alternativ är eye-fi kort men hela lösningen blir ändå lite för dyrt.

Om man bara vill använda sin iPad för bildbehandling och export till kund så är det mycket bättre att köra med t.ex. appen Photogene som och använda camera connection kit för att få in bilderna i datorn. Du kopplar in kabeln, väljer bilder, importerar, bildbehandlar och kan sedan välja att exportera dem t.ex. via mail, facebook, ftp, dropbox, flickr, twitter etc...

Hade jag varit dig så hade jag dumpat shuttersnitch och istället kört "vanlig" import med kabel och appen Photogene. Jag kör så när jag är ute på mindre uppdrag där inte hela kameraväskan är med.

Jag förstår nog inte...

Shuttersnitch är ett perfekt verktyg för att föra över bilder via ett trådlöst flöde då den agerar ftp-server. Dock blir det kostsamt då det krävs en sändare t.ex. WT-4 för Nikon och sådana kostar en slant. Ett billigare alternativ är eye-fi kort men hela lösningen blir ändå lite för dyrt.

Om man bara vill använda sin iPad för bildbehandling och export till kund så är det mycket bättre att köra med t.ex. appen Photogene som och använda camera connection kit för att få in bilderna i datorn. Du kopplar in kabeln, väljer bilder, importerar, bildbehandlar och kan sedan välja att exportera dem t.ex. via mail, facebook, ftp, dropbox, flickr, twitter etc...

Hade jag varit dig så hade jag dumpat shuttersnitch och istället kört "vanlig" import med kabel och appen Photogene. Jag kör så när jag är ute på mindre uppdrag där inte hela kameraväskan är med.

Tack Jonas för snabbt bra svar !!!

Jag testar med appen photogene ! Är just det jag vill åt "bara kamera och padda" på små jobb
utan dator/ wt-4/ och en massa skit med. Kunna göra enkel bildbehandling och sedan skicka med e-post eller FtP 3-4 bilder . Fördelen här mot wt-4 är väl att jag kan få med bildtext, skicka med e-post, och ser , kan bildbehandla något.
Tack än en gång, hör av mej om jag har mera frågor !
Stefan

Jag förstår nog inte...

Exakt så gör jag oxå, enkelt och snabbt!

I pad och bilder

Har nu kört med photogene och ftp. Fungerar perfekt
Men går det inte att skicka jpg-bilder i " orginal " storlek. Från IPad. ?
Verkar som I pad automatiskt. Drar ner storleken när man bif en bild i mail.?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto