Annons

"I am back..."

Produkter
(logga in för att koppla)

TBStoor

Aktiv medlem
Sålde min E-1:a i fjol, men kunde tydligen inte leva utan en sådan.

Så tänk, jag hittade en E-1:a som en kille haft som back up och i praktiken aldrig använt! Endast 30 exponeringar. Den är ju som ny!!

Det är skönt att vara tillbaks i Olympusklubben!!
/TT
 
Kul!
Själv sålde jag min E-1 i våras, men gillar den skarpt. Riktigt lättarbetat och välbygd. Tyvärr är AF inte snabbast i klassen och jag fotar mycket idrott så E-1an fick vandra vidare.
 
Jeps! Och man blir ju bara hungrigare...
Nu har hem kommit en C-8080, C-7070, C-5060, PEN-EE3 ... och en OM-2:a är på väg

btw,
synd att dom inte tillverkar sådana kameror som tex C-7070:an. Vilken välkonstruerad en. Eller tillverkas ngn motsvarande...?
 
Welcome back!

Jösses, du håller på att träna att använda små kameror, PEN-EE3 m.fl. Då borde väl kommande µFT intressera? Fast det lär väl inte komma ut någon µE-1:a? Undrar just hur en sådan skulle kunna se ut, i avsaknad av prismasökare?
 
Absolut! Små, snabba och diskreta kameror är att föredra. På min önskelista fanns Ricoh GR-Digital, men den har jag tagit bort i väntan på det nya systemet.

+ att det skall bli roligt att testa OM Zuiko 50/1.4 med E-1:an!
TT
 
Absolut! Små, snabba och diskreta kameror är att föredra. På min önskelista fanns Ricoh GR-Digital, men den har jag tagit bort i väntan på det nya systemet.

+ att det skall bli roligt att testa OM Zuiko 50/1.4 med E-1:an!
TT

Om du gillar små proffsiga kompakter borde du ta dig en titt på nya Panasonics modell. En liten ljusstark rackare med omfång från 24-60 mm. Finns också en 0,75X vidvinkelkonvrter att köpa till. Är själ sugen på en sådan då den har en 1,63X sensor. Nu börjar vi närma oss de gamla hederliga lyxkompakterna från förr som Leica och Contax stod för. Äntligen modeller som klarar av att ge hyfsat kort skärpedjup och användbara iso upp till ca 800.
 
Om du gillar små proffsiga kompakter borde du ta dig en titt på nya Panasonics modell. En liten ljusstark rackare med omfång från 24-60 mm. Finns också en 0,75X vidvinkelkonvrter att köpa till. Är själ sugen på en sådan då den har en 1,63X sensor. Nu börjar vi närma oss de gamla hederliga lyxkompakterna från förr som Leica och Contax stod för. Äntligen modeller som klarar av att ge hyfsat kort skärpedjup och användbara iso upp till ca 800.

Jepp! Den är onekligen en fin en. Men vissa av testbilderna som förevisades på ngn sida, var underligt brusiga och mitt intresse svalnade, åtm tillsvidare! hehe man vet ju aldrig! Och vilka fina tillbehör det finns till den också

En digital rangefinder ngnstans mellan Epsonen och M8:an - ja se det skulle vara den ultimata!

Jag minns ännu hur fina bilder det blev med Zeiss optik på Epsonen, men men allt det är sålt nu och kommer inte tillbaka! TT
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.