Annons

Hyra studioutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Nu har jag av en vän blivit ombedd för att fota åt en budoklubb där han sitter i styrelsen.
Snubben som fotade åt de innan tog riktigt kassa kort, alltså de var riktigt riktigt kassa, jag fick se de idag.

Så de frågade mig om jag kunde fota.
Nu har vi ett problem bara.
Eftersom det är lite för kallt för att fota utomhus så måste vi fota inomhus.

Jag äger för närvarande ingen studioutrustning. Men känner någon till om man kan hyra det nånstans?

mvh . pavel

ja det beror mycket på hur starka hur nära m.m. jo jag har fotat mycket sådant med. du har ingen extärn blixt på kameran???

jag kaninte med din kamera riktigt men kan du byta glugg?? kanske isåfall till en ljusstarkare?

Att hyra lär bli saftigt dyrt ingen vill hyra ut rikigt.

vad ligger ekonomin på??

121an skrev:
ja det beror mycket på hur starka hur nära m.m. jo jag har fotat mycket sådant med. du har ingen extärn blixt på kameran???

jag kaninte med din kamera riktigt men kan du byta glugg?? kanske isåfall till en ljusstarkare?

Att hyra lär bli saftigt dyrt ingen vill hyra ut rikigt.

vad ligger ekonomin på??

Hehe. Min kamera har ingen utbytbar glugg, det är en fast en ;)
Just av den anledningen ska jag köpa en CANON 10D så fort jag har råd.

Ja, de kan ju inte tänka sig att betala mer än nån tusenlapp för all hyra av utrustning.

Extern blixt har jag tyvärr inte införskaffat mig än. De är ju dyra och jag är en fattig student :/

Ja ljus är det viktigaste...
Är det bara en engångs grej eller??

Lite mer info för att kasnke hjälpa med en lösning

Antingen göra som tobias säger eller arbetslampor det funkar.

Det ser inte så proffsigt ut men det är ju vad som hamnar på bilden som är viktigast...

eh, de där grabbarna tycker ändå att det är resultatet som räknas och bara det blir billigt och bra.
för mig är det en bra merit om allt lyckas ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar