Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra FTP?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det brukar väl normalt sett ingå i de flesta hemsidor man skaffar. D.v.s.: skaffa en hemsida så får du FTP-möjlighet också. Du behöver ju inte använda själva hemsidan.

one.com har ftp funktion. webbhotell, och editor om man vill. 12:-/månad för hela klabbet. Funkar bra. Ett par hundringar i startavgift...

Jag har one.com får kolla på det då.. Var det så enkelt?

När jag levererar bildpaket till mina fiskereportage så packar jag ihop alla bilder i en zip-fil. Kom ihåg att bara skriva med små bokstäver i filnamnet, brukar underlätta. ex bilder.zip

Sen laddar du upp zip-filen i en mapp som låt säga heter bildpaket direkt i "rooten" på ditt FTP-konto på one.com.

Sen mailar du en länk till mottagaren:

http://www.dindomän.se/bildpaket/bilder.zip

Klart!

Finns det någon online-ftp man kan hyra för en rimlig peng?

Hur mycket lagringsutrymme behöver du? På Cloudme får man 3Gbyte gratis, sen kostar det från €3.90 per månad för 25 Gbyte till €39.90 per månad för 500 Gbyte.

FTP finns, men det är ofast enklare att använda någon annan filöverföringsmetod som är integrerad i det OS man kör (t.ex. WebDAV).

Jag använder gratistjänsten lite sporadiskt eftersom jag inte har några stora lagringsbehov.

Cloudme ligger inte i USA, vilket en del kan se som en stor fördel (läs "NSA") ...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto