Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
hur vet man vad som är ett bra minneskort?
- Trådstartare nettan78
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Inte lätt att veta vad som är det bästa att köpa.
Det beror också mycket på vad din kamera klarar av att skriva per sekund.
Rob Gailbraith har mätt med olika kameror och gjort en databas.
Kanske kan du få vägledning där.
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9424
Hälsningar
Mats
Det beror också mycket på vad din kamera klarar av att skriva per sekund.
Rob Gailbraith har mätt med olika kameror och gjort en databas.
Kanske kan du få vägledning där.
http://www.robgalbraith.com/bins/camera_multi_page.asp?cid=6007-9424
Hälsningar
Mats
JenyJ
Aktiv medlem
Jag är definitivt ingen expert på det här men har förstått att det till stor del handlar om hur snabbt kortet är. Dvs köper du ett billigt kort kanske det inte hjälper att din kamera kan ta ex 5 bilder/s när kortet inte klarar av att hantera bilderna så fort.
Nu har ju dessutom priset på minneskort sjunkit rejält så jag kan inte se att du inte skulle kunna få ett hyfsat bra kort för en bra peng, utan att behöva välja det billigaste.
Hoppas detta är till hjälp för dig!
/Jenny
Nu har ju dessutom priset på minneskort sjunkit rejält så jag kan inte se att du inte skulle kunna få ett hyfsat bra kort för en bra peng, utan att behöva välja det billigaste.
Hoppas detta är till hjälp för dig!
/Jenny
ErlandH
Aktiv medlem
Med tanke på hur billiga korten är numera tycker jag inte det finns anledning att titta på annat än de stora välkända märkena, som Lexar, Panasonic och Sandisk.
Priserna beror dessutom mest på vilken butik du handlar från. Ett 4 gig Sandisk Extreme 3 kan du få för under 300 spänn -- fast i din lokala fotobutik gissar jag att det kostar fler hundra kronor mer. Kolla på t ex www.pricerunner.se för att hitta nån bra och billig webbutik.
Priserna beror dessutom mest på vilken butik du handlar från. Ett 4 gig Sandisk Extreme 3 kan du få för under 300 spänn -- fast i din lokala fotobutik gissar jag att det kostar fler hundra kronor mer. Kolla på t ex www.pricerunner.se för att hitta nån bra och billig webbutik.
PeterWem
Aktiv medlem
Jag har bara använt två olika märken, det dyrare sandisk och det billigare transcend.
Båda har för mig fungerat helt tillfredställande, jag har inte märkt någon som helst skillnad mellan dem, annat än priset.
Inte jag heller, och transcend får man för 1000-lappen vid 32 gb.
PeterWem
Aktiv medlem
Du får 32 gig Sandisk också för en tusenlapp. I rätt butik.
Någon länk?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=265374
ErlandH
Aktiv medlem
Min poäng är att det inte spelar så stor roll om man köper Transcend eller Sandisk -- det viktiga är var. Prisskillnaderna mellan olika märken är mindre än skillnaderna mellan olika butiker.
Priset jag nämnde kan du hitta på de vanligaste prisjämförarna, t ex Prisjakt eller Pricerunner.
Priset jag nämnde kan du hitta på de vanligaste prisjämförarna, t ex Prisjakt eller Pricerunner.
PeterWem
Aktiv medlem
Min poäng är att det inte spelar så stor roll om man köper Transcend eller Sandisk -- det viktiga är var. Prisskillnaderna mellan olika märken är mindre än skillnaderna mellan olika butiker.
Fann inte priset mer än på ett SDHC Ultra som låg på 32 gb. De har verkligen lyckats trycka in så mycket i ett så litet kort.