Annons

Hur uppdatera en E-PM1?

Produkter
(logga in för att koppla)

ankarback

Aktiv medlem
För några år sen när jag hade Olympus 4/3 kameror uppdaterade jag dem alltid via nätet och Olympus program "Olympus digital camera updater". Nu när jag skaffat en m4/3 laddade jag ner programmet igen för att uppdatera min E-PM1 men det verkar inte fungera. Programmet anlsuter sig till kameran men den hittar inte servern. Får detta meddelande "Det gick inte att kommunicera med servern ((0x80041037)".
Någon som vet vad som kan vara fel?

För några år sen när jag hade Olympus 4/3 kameror uppdaterade jag dem alltid via nätet och Olympus program "Olympus digital camera updater". Nu när jag skaffat en m4/3 laddade jag ner programmet igen för att uppdatera min E-PM1 men det verkar inte fungera. Programmet anlsuter sig till kameran men den hittar inte servern. Får detta meddelande "Det gick inte att kommunicera med servern ((0x80041037)".
Någon som vet vad som kan vara fel?

kollat om det finns annan programvara som ersatt själva proceduren? Tänkte på Olympus Viewer eller liknande.

Jag har laddat ner det programmet man skall använda enligt manualen. Laddade ner det från Olympus hemsida. Verkar vara samma som jag använde förut fast en nyare version.
Olympus viewer använder updater för att uppdatera kameran.

ok. Kan det ha med brandväggsproblem? att av nån anledning uppdateraren inte tillåts kommunicera med servern? kan du testa på annan dator?

Jag har ingen brandvägg installerad men man vet ju aldrig om något annat är fel. Kan testa på laptopen imorgon så får man se om det funkar där.

Det kan ju helt enkelt vara så att din dator inte få kontakt med uppdateringsservern. Ibland är en server nere, och ibland är det avbrott på delar av internet.

Jag skulle vänta och prova igen nästa dag för att se om det går bättre då.

Det verkar som att någon inställning är fel på datorn. Jag testade med laptopen och då funkade det utmärkt. Det gick även att uppdatera mitt panasonic 14/2.5 med olympus program, det var ju en bonus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar