ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Jag har många gånger förvånats över att butiker har demoex utan vare sig objektiv eller lock. Ingår sensorrengöring den dagen de säljer demoexet?

Om sensorrengöring ingår vet jag inte, men jag köpte ett demoex av Panasonic Lumix GX1 och efter 1 mån lämnade jag in den till Media Markts verkstad eftersom jag inte tyckte den var juste. Man bytte ut hela cmos? + annat.. HELT gratis. :)
Man har nog någon spec. garanti när man köper demoex.

:)

/chi

Om sensorrengöring ingår vet jag inte, men jag köpte ett demoex av Panasonic Lumix GX1 och efter 1 mån lämnade jag in den till Media Markts verkstad eftersom jag inte tyckte den var juste. Man bytte ut hela cmos? + annat.. HELT gratis. :)
Man har nog någon spec. garanti när man köper demoex.

:)

/chi

Någon speciell garanti utöver det att den är kortare än normalt har du nog inte. Samma garanti som en ny produkt men under en kortare period har det varit vid de tillfällen jag sett.
3 månader är vanligt.

Någon speciell garanti utöver det att den är kortare än normalt har du nog inte. Samma garanti som en ny produkt men under en kortare period har det varit vid de tillfällen jag sett.
3 månader är vanligt.

Köper man objektiv, kameror eller andra fototillbehör som varit uppställda på Media Markt för att folk ska kunna jänna och klämma på dem gäller enl MM full garanti, d v s precis som om varan aldrig varit uppackad.
Begagnatköp i affär brukar vara 3 månader såvida inte annat avtalats.

Kanske är det så att herr Canon i Bredäng drabbats av en lättare stroke, tappat minnet och fått problem att kommunicera i skrift? Skall ringa hans kontantkortsmobil och reda ut frågetecknena. Jag är intresserad av vissa av grejerna men det känns fel att utnyttja hans svåra situation. Vill gärna betala ett skäligt pris.

Om man söker med den bilden på google bildsök så ser man att den bilden finns på fler ställen på webben än i hans annons så bilden är förmodligen lånad. Orten "Sogas" hittar jag inte varken på eniro, google maps osv.. Enda betalningsalternativet är överföring till bankkonto. Ja, behöver man säga mer.. Vill man bli blåst på pengar så är det väl bara att buda skulle jag säga. :)

Om man söker med den bilden på google bildsök så ser man att den bilden finns på fler ställen på webben än i hans annons så bilden är förmodligen lånad. Orten "Sogas" hittar jag inte varken på eniro, google maps osv.. Enda betalningsalternativet är överföring till bankkonto. Ja, behöver man säga mer.. Vill man bli blåst på pengar så är det väl bara att buda skulle jag säga. :)

Sogas, kan det vara Skogås, ?

Man kan också notera att den citerade beskrivningen från tillverkaren handlar om ett 85mm-objektiv ...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar