Det är flera faktorer som påverkar hur stor förstoring man kaan göra o sedan har det mycket med vad man har för referens ramat.Det som påverkar mest är hur bra bilden är i grunden (skärpemässigt) för att få en riktigt skarp bild o kunna göra en större förstoring krävs
Riktigt skarp optik
Ett motiv som inte är för plottrigt detaljrikt ( en tegelvägg upplevs lätt oskarp tex)
Att bilden verkligen är stadig inte rörelseoskärpa.
Hur mycket upplösning kameran har .
Vilket ISO bilden är tagen på.
Sedan så har vilket media bilden trycks stor betydelse canvas är mer förlåtande än tex ett blankt papper.
Men det som har mest betydelse är vad du har för referens mallar o vad du jämfört med förut själv tycker jag att en 60x80 bild från tex 1ds mark II med 16.7 upplösning var Max om motivet var av normal karaktär. Det finns bra uppförstorings program du kan interpolera i Photoshop stegvis så får du bra resultat men jag tycker att Alien skins blow up är riktigt bra o du kan testa det gratis i två veckor tror jag. Ett tips för att slippa slängs ut pengar på en förstoring är att be labbet ta ut en testa remsa på utsnitt i den storlek du tänkt dig en bra storlek på remsa kan vara 10cm x 60 cm typ då bör du få ett hum om hur bilden kommer bli i den storlek du tänkt dig.
Finns alltid dom som tycker sina bilder som är gjorda från en kamera med kitzoom o 6 milj upplösning är så bra i storlek 70x100 medans jag inte tycker det oftast ;-)
Jag gillar att lägga näsan i bilden nästan studera detaljer på nära håll.