Annons

Hur skapa neutrala slides med text

Produkter
(logga in för att koppla)

Strömming63

Ny medlem
Hej

Jag har 2 frågor på Lightroom.

1. I Lightroom hittar jag bara försättsblad och avslutningsblad
I ett bildspel skulle jag vilja lägga in neutrala blad på olika ställen som markerar att nu är denna delen slut och nästa börjar. Man ska kunna skriva text på samma sätt som på försättsblad.

2. Finns det möjlighet att sätt unik text på olika bilder. Jag hittar bara ett textverktyg som ger samma text på alla bilder.

/Ola

Kan inte du skapa de själv i PS som bilder fast med text och lägga de där de ska vara i din slideshow?

Jag har inte Lightroom så jag vet inte hur programmet fungerar men vad gäller punkt 2 som du skriver - där är du redan på väg att skapa slideshow?
När du bearbetar bilder i Lightroom såsom man gör i PS har du ingen textverktyg där som du kan använda att lägga in texter på bilder du bearbetar?

Hej

Jag har 2 frågor på Lightroom.

1. I Lightroom hittar jag bara försättsblad och avslutningsblad
I ett bildspel skulle jag vilja lägga in neutrala blad på olika ställen som markerar att nu är denna delen slut och nästa börjar. Man ska kunna skriva text på samma sätt som på försättsblad.

2. Finns det möjlighet att sätt unik text på olika bilder. Jag hittar bara ett textverktyg som ger samma text på alla bilder.

/Ola

Läs under rubriken "Add text and metadata to slides" här:

https://helpx.adobe.com/lightroom/help/adding-overlays-slides.html

www.bilderavmig.se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar