Annons

Hur ska jag kunna välja kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

eldione

Medlem
Finns det någon vänlig här som skulle kunna hjälpa mig att reda ut vad för kamera jag egentligen vill/bör ha?!

Jag planerar att köpa en ny systemdigitalkamera och den bör inte kosta mer än 5000-5500 kronor. Är det säkert att köpa begagnat eller ska jag satsa på nytt?

Det jag främst vill fotografera är djur och natur. Jag vill kunna komma nära och ta närbilder men det är också väldigt viktigt att kunna ta bilder på rörliga motiv. Jag är nybörjare inom det här med foto och vill gärna ha en del funktioner med de mest avancerade kan ju gärna uteslutas ;)

Jag har just nu en Samsung digimax pro 518 men jag tycker att inomhusbilderna med den kameran blir väldigt korniga och tråkiga, vill ju gärna att dom ska vara okej dom också.

Jag har tittat lite på tex Canon EOS 350D men det står något om att den inte har bildstabilisator, bör kameran ha det eller är det något som finns i objektivet? (ja jag kan inte så mycket ;)) Räcker objektivet som man får med i ett vanligt grundpaket? Jag kommer inte kunna köpa extra objektiv samtidigt som kameran.

Någon som har något tips? Ska jag byta till ny/begagnad kamera eller ska jag kanske ha kvar min gamla? Har ni några tips om vad man kan göra med den?
 
Om du söker i forumet så ser du att liknande frågor har diskuterats massor av gånger den senaste tiden.

Med en så begränsad budget är begagnat säkerligen ett intressant alternativ.

Bildstabilisering är bra men inte ett krav.

Vad du skall köpa för kamera kan du nog bara själv avgöra.

Om du har något specifikt problem med din nuvarande kamera så lägg upp ett bildexempel och beskriv vad du inte är nöjd med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.