Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur redigera för "metallisk" effekt?

Produkter
(logga in för att koppla)
En ledtråd från sidan som du länkar till: ”What appeals to me the most is the composition of each frame, and his use of cool, desaturated color”.
Testa alltså att dra ner färgtemperaturen och minska färgmättnaden i din bild och se hur det blir.

Ett enkelt sätt är att öppna bilden i Adobe Camera Raw (finns i Photoshop) och dra temperaturen mot det kalla blåa. Minska mättnaden (saturation) en aning. Testa sedan att åter förstärka vissa färger t.ex. med reglaget lyster (vibrance). Lek och laborera även med andra inställningar!

Jag tycker också att jag anar (väl avvägd) användning av HDR-teknik i några av bilderna.

Tusen tack, ska laborera och testa lite när jag kommer hem. Man ser på bilderna att det uppenbarligen är en bra fotograf men även att de snyggt redigerade.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto