Med det resonemanget så finns det en väldig massa otrygga människor här på Fotosidan. Det är helt klart.
Att vara sårbar är en fullt normal mänsklig egenskap.
Eftersom det var jag som skrev orden ovan så får jag tydliggöra att min avsikt inte var att försöka förlöjliga dig.
Och tilläggas kan att jag inte känner att jag behöver försvara mig, inte heller känner jag mig otrygg på något vis
En sak som jag tycker är tydlig är att du har ett förunderligt driv när det gäller att försvara dina argument och angripa andras......
Nu vet jag inte var dina gränser för trygghetszoner går. Men jag har förstått att du tycker det är kul när du lyckas driva debatten utanför andras trygghetszon.
Min uppfattning är att det är intressant att läsa och delta i debatter som förs på en sansad nivå. För att då förtydliga vad jag menar med sansad nivå -> Att man har olika åsikter i en fråga behöver inte betyda att man måste göra motparten upprörd genom t.ex. sitt sätt att argumentera eller uttrycka sin åsikt. (...För att sen säga att motpartens upprördhet beror på att denne känner sig otrygg/sårbar).
Man skulle kunna säga att förmågan att lyckas föra en debatt på sansad nivå kräver social kompetens, av alla parter.
Nåväl. Jag lämnar nu den här tråden och ber om ursäkt för OT.
Och för att återigen förtydliga, jag lämnar inte tråden för att jag inte kan argumentera med dig Tore snarare att jag prioriterar andra saker som mer intressanta.