Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur optimera datorn för photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreasc89

Avslutat medlemskap
Hur ska man göra för att optimera så att Photoshop flyter så snabbt som möjligt? Jag har nu Athlon 64 bits processor (drar PS nytta av 64 bitar?), 1 gigs ram PC3200 och en 120gb och en 40gb hd, IDE. Använder Photoshop CS2. Finns det några inställningar för att göra det snabbare? Kommer jag märka skillnad om jag köper 1 gigs ram till?

/A\
 
andreasc89 skrev:
Hur ska man göra för att optimera så att Photoshop flyter så snabbt som möjligt? Jag har nu Athlon 64 bits processor (drar PS nytta av 64 bitar?), 1 gigs ram PC3200 och en 120gb och en 40gb hd, IDE. Använder Photoshop CS2. Finns det några inställningar för att göra det snabbare? Kommer jag märka skillnad om jag köper 1 gigs ram till?

/A\

Svar nej på 64 bitar

Ja du kommer att märka skillnad om du förser din dator med 2Gb raam. Photoshop CS2 kan hantera mer än 2 GB raam.
Du kan också i PS dela ut exv 75% minne, resterande till os och andra applikationer
Mikael
 
Senast ändrad:
Jag kör en AMD64, 3000+, med 3GB RAM, helt sjukt snabbt, jag har skippat alla mina andra "bildvisnings / bildtittar" program, för att jag använder PS CS2 istället.. så, jag kan tänka mig att RAM ger en heldel, men glöm inte att defraga disken och sånt. ta bort skräpprogram, filter du inte använder osv osv

Kan tänka mig det har mycket med snabb hårddisk också, och nu ska Gigabyte släppa en Ramdisk (den använder ramminne för att emulera en hårddisk, som är typ 50 gånger snabbare än en hårddisk) *thumbs up*
 
andreasc89 skrev:
Hur ska man göra för att optimera så att Photoshop flyter så snabbt som möjligt? Jag har nu Athlon 64 bits processor (drar PS nytta av 64 bitar?), 1 gigs ram PC3200 och en 120gb och en 40gb hd, IDE. Använder Photoshop CS2. Finns det några inställningar för att göra det snabbare? Kommer jag märka skillnad om jag köper 1 gigs ram till?

/A\

Vad använder du för os?
 
Här kan man ladda ner en text med en massa info om hur man får det hela att gå lite snabbare om man kör XP.
/Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.