Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
...........................Just nu har jag tagit en liten fotopaus eftersom jag håller på och experimenterar med hela ljudriggen. Senaste projektet går ut på att låta en Gibson Les Paul skicka sin vanliga signal till en Fender Super Sonic 100W men splittar signalen i en A/B-box så att den andra delen får styra en synth simultant som leds genom en Vox-förstärkare NT och Mesa Boogie högtalare. Ursäkta OT, men bara en förklaring till att jag inte varit så flitig fotograf på sistone. Ej heller har jag deltagit i FS-forumen mer än sporadiskt.
Men så snart jag dessutom byggt upp en ministudio så är jag väl back on track här på FS igen.
Du får väl delge forumet dina eskapader i den delen av träsket. Vad jag menar är att man kan hamna i Canonträsk, Nikonträsk, Sonyträsk och alla andra märkens olika träsk. Själv har jag absolut inga problem med Canon förutom en saknad högre DR på lägre iso. Å andra sidan faller inte dess DR så dramatiskt vid högre ison utan ligger ganska stabilt. AF är jättebra och jag tycker om ergonomin.
Lycka till! Nu ska jag in bland kabelhärvorna igen.
//Lennart
Glöm inte att svalka av dig i gösapölen ibland så du inte blir överhettad. Lycka till med kabelhärvan och håll ordning på jorden.