900401
Avslutat medlemskap
Fodral? Varför då? Du ska väl ha kameran framme så att du kan fota? Små fodral där bara kameran får plats har jag aldrig fattat nyttan med. När man börjar komm aupp i väskor för att transportera kamerahus, några objektiv, blixt m.m. så är det en annan sak.
Jag vill skydda kameran och objektivet ifrån stötar och repor när de ligger i min axelväska. Så det stod mellan antingen ett fodral eller en kameraväska (alltså en vanlig kameraväska där man få plats med kamerahus, objektiv och smått och gott). Jag ska dock ha en axelväska med mig redan med plånbok, mobil och annat i så jag känner inte för att bära två väskor eller en klumpig kameraväska i min axelväska. Så jag valde istället fodral så det smidigt kan ligga i min axelväska. Självklart håller jag bara kameran när jag går runt men när kameran åker ner så vill jag ha den i ett fodral i min avelväska och inte bara lägga den rakt ner med nycklar som skär i eller något i den stilen. Jag har svårt att se hur jag bara skulle köpa ett kamerahus och objektiv för flera tusen och sen bara låta de ligga helt öppet.