deez
Avslutat medlemskap
Fred H skrev:
Det var ett uppmuntrande inlägg. Jag har haft min D70 i c:a 1 månad och konstaterat att det går bra att blåsa rent sensorn (med en Hama gummiblåsa typ Cyberphoto). Hoppas att det fortsätter att gå bra.
Angående LCD skyddet undrar jag om vad det skulle göra om man inte har det? På min Coolpix 995 har aldrig haft något LCD skydd men det går jätte bra att torka rent LCDn med rengöringsduken till mina glasögon.
Ja jag undrar också hur folk så ”olikt” hanterar sina kameror. En olycka kan alltid inträffa men det mesta kan också förebyggas.
Ett störande fenomen med LCD skyddet är immbildningen bakom skyddet om jag inte håller andan (skall man göra det?) medan jag tittar i sökaren.
Har någon upplevt detta?
/Fred
Jo, jag har även blåst rent lite försiktigt med tryckluft på burk.. Gick hur bra som helst ..
Ang lcd-skyddet så verkar det som vissa folk slår ner andra med sin kamera.. Jag har alltid den hängande över axeln eller runt nacken så att lcd-skyddet skaver mot tröjan.. Men jag har då inte tappat det.. Det har inte ens lossnat..
Ang. imman vet jag inget, jag håller alltid andan när jag tar bilder.. annars skakar jag som ett asplöv