Annons

Hur många timmar i veckan lägger ni på foto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Satt och tänkte, och insåg att jag lägger ganska många timmar på mitt fotointresse varje vecka. Ungefär 10-20 timmar i veckan.

Nu menar jag inte enbart fotograferande, mörkrumsarbete och bildbehandlande, utan även den tid man ägnar åt att till exempel surfa på fotosidan, tänka ut bildidéer, läsa fototidningar/böcker, och så vidare.

Hur många timmar lägger ni varje vecka?

/Joakim

Antal timmar med kameran i hand: Aldeles för få

Antal timmar på fotosidan: Aldeles för många...

hjälp. jag är nog lite sjuk i huvudet. jag ägnar nästan all min vakna tid åt foto. sitter tillome å ammar framför datorn med fotosidan uppe och surfar medans dottern blir mätt. ;o)
på "ledig" tid sitter jag gärna och diskuterar foto med min man. eller hänger på fotosidans chatt.
eller så jobbar jag. med foto då, för det mesta.
nä, hjälp. vad skulle jag gjort om inte fotografin fanns?
virka?
;o)

Har min LowePro Classic-rygga på mig i princip så fort jag lämnar bostaden, surfar på fotosidan.se och linkande sajter alldeles för många gånger om dagen.

Diskuterar fotografering med mina likasinnade arbetskamrater över skrivbordet, i fikarummet, på lunchen, på ICQ på kvällarna..

Vaknade nyss och kunde inte sova, och insåg att jag var mitt i en dröm där jag satt mitt på golvet i vardagsrummet och runt omkring mig låg det en massa kartonger med Canon L-optik :) ..

huh.

Var tog mitt andra liv vägen ? :) Tur att jag har en förstående fru...

En sak till... klockan är halv fyra på morgonen och jag skriver ett inlägg här.. shit.

Med kamera... för lite!
Kanske nån timme i veckan! Sammanlagt!

På nätet... för mycket! Det är så lätt att fastna och läsa.. och läsa.. och läsa...

Och jag är fortfarande här...

Visst är det så, Cecilia...det finns aldeles för mycket att läsa på nätet för att det ska vara hälsosamt

Liax skrev:
Nu menar jag inte enbart fotograferande, mörkrumsarbete och bildbehandlande, utan även den tid man ägnar åt att till exempel surfa på fotosidan, tänka ut bildidéer, läsa fototidningar/böcker, och så vidare.

Hur många timmar lägger ni varje vecka?

/Joakim
Oj, det blir nog alla veckans timmar. När jag inte fotar, labbar, sitter på FS eller läser fotorelaterat så planerar jag och tänker ljus, foto vart jag än går har jag märkt. Står vid bussen och funderar på varför inte solen synts sedan nyår, tänker att det skulle kunna bli en kanonbild här och var med lite solsken uppe, tänker på hur jag skulle exponerat ungarna i pulkbacken om jag haft kameran med mig eller hur jag ska få tag i modell till någon annan ide. Med kameran i hand blir det inte så mycket tid, men tänkandet gör att tiden blir all ändå. Även fast jag gör mycket annat också, på samma gång..

T o m när jag jobbar tänker jag foto eller bildkritik då jag ofta ser många bilder i jobbet också.

Hahahahah! :) Roligt att inse att det finns betydligt större fotonördar än jag själv! :) Visserligen räknade jag nog lite i underkant när jag fick fram 10-20 timmar i veckan, sanningen ligger nog snarare på en 20-30 timmar.

Fast som ovan nämnda kommentar konstaterar, för lite tid läggs på själva fotograferandet. Själv lägger jag nog inte ner mer än 30 minuter (om ens det) i veckan på själva fotograferandet. Bedrövligt!!

/Joakim

Estethia skrev:
hjälp. jag är nog lite sjuk i huvudet. jag ägnar nästan all min vakna tid åt foto.

Håller med dig, nästan alla timmarna en e vaken i veckan. Men så är det väl, faan roligare kan man ju inte ha me klära på, eller?

Ilkka

ANNONS