Annons

Hur många bilder har du tagit...

Produkter
(logga in för att koppla)
bjanha skrev:
Jag tycker frågan är rätt ointressant och frågar istället:

Hur många bilder har du INTE tagit?

Just nu 1. Jag skulle gå och ta ett kort på vätterstranden här i jönköping idag och har släpat med mig mellisen och stativ till jobbet. Men här vräker regnet ner och det åskar med. Hoppas att det slutar så jag kan ta bort den här kommentaren i eftermiddag.

/ Marcus
 
mipert skrev:
Genom de övriga tvåusen bilder de tog per år som inte var av toppklass.

Av de bilder jag tagit i år (och tjänat pengar på) är kanske en värd att omnämnas som riktigt bra.

Adams levde inte på att sälja konst, han levde på uppdragsfotograferingar.

Detsamma för Sexton. När Kjellberg bokade in ett besök hos honom faxade han svaret på ett flyg på väg till Florida där han skulle fotografera NASAs rymdskyttel. Besöket fick bli på en söndag eftersom han var upptagen med en workshop resten av dagarna den veckan. Även föreläsningar upptog mycket tid.
 
Ca 15.000 sen maj förra året.kastar ofta väldigt mycket när det gäller motiv som inte är personliga. Jag har sett detta första år med digitalkameran som ett läroår och nu väljer man lite mer selektivt sina motiv och när det är lönt. Skojigt är det i alla fall att kunna "knäppa fritt" /gunnar
 
F. Otografen skrev:
knäpper man fler kort för att man fotar digitalt ?

jag gör det i varje fall... det har blivit så mycket roligare att fota sen jag greppade Aette, nåja redan föregångarna gav blodad tand. Kan ta fler bilder på en dag än jag tog på ett år med min Konica TC...
 
Drygt 5700 på 11 månader.
Ca 2000 som jag sparat. (många på grabben, nu 2 år)
Ca 10% av de övriga bilderna är jag så pass nöjd med att jag kan dela med mig här eller ha hängande på väggen)

Det säger nog en del om hur duktig fotograf jag är. :-/

Men övning ger träning som det heter...
 
Undrar= Om dem ivriga amatörfotograferna som övergår/nyttjar digitalkamera också lyfter antalet bilder med hög kvalitet i samma höga grad som dem ökar antalet? :) hmm, OM vi bortser från dem reena övningsbilderna såklart.

Mvh Niclas., som tror att bilder som var "bra" igår idag är "ännu bättre" eftersom dem lyyyyyser i mängden "shitshots":),,,, OBS Inget personligt angrepp alls, bara så det är sagt:)!!
 
Senast ändrad:
F. Otografen skrev:
En undran,

knäpper man fler kort för att man fotar digitalt ?

I början vräkte jag på som en galning, men sedan lugnade jag ner mig lite och funderade lite mer, ungefär som på den "analoga" tiden. Fortfarande så tar jag fler bilder nu jämfört med då, man kan ju experimentera så mycket mer utan att behöva tänka på framkallningskostnaden. Annars var det med EOS 1N HS:en som käkade en 36-rulle på fyra sekunder eller nåt sånt....
 
Niclasfoto skrev:
Undrar= Om dem ivriga amatörfotograferna som övergår/nyttjar digitalkamera också lyfter antalet bilder med hög kvalitet i samma höga grad som dem ökar antalet?

njae förut tog jag nästan 100% dokumentära bilder, dvs på människor o platser som jag mötte o besökte. Oftast vid speciella tillfällen. Nu kan jag plåta en stubbe ur fem olika vinklar med flera alternativa exponeringar... kanske en av dem blir bra o hängs ut på fotosidan eller visas för de närmast sörjande.

Idag hade Aette o jag en skön stund i skogen, nästan allt jag såg blev till motiv. Kul, men kanske tröttande för omgivningen om jag försöker visa allt för dem *s*

/kg som plåtat stubbar idag
 

Bilagor

  • ministubbe.jpg
    ministubbe.jpg
    18.8 KB · Visningar: 85
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.