Dykbjörnen
Aktiv medlem
Vart köpte du den?
Norrut.
Skämt o sido, på frågan var jag köpte den så är svaret Cyberphoto, som gagga ovanför frågade efter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vart köpte du den?
Nu när det börjar trilla in kameror - är det någon som vet om t ex Scandinavianphoto på Kungslholmen eller Media Markt i Barkaby har 5D mk II uppackad till beskådan och test?
Jag blev uppringd i fredags, och fick kameran i måndags. Bara hus, beställd den 17:e September.
/Björn
Jodå, nu finns en 5DmkII att klämma på på MediaMarkt i Barkaby. Fanns också (minst) 1 kit-paket liggande till försäljning.
Nästan bättre att gå till MediaMarkt än en fotomässa om man vill klämma o känna på 1DsMKIII, 1DMKIII mfl. Kamerorna står framme med laddade batterier och man är nästan helt ensam.
Lustigt, när jag var på MM i Barkaby i söndags var det slut, jag frågade och fick svaret att de inte visste när de skulle komma in, "kanske till sommaren".
Fotomässa, ensam?? När jag var på fotomässan här i Stockholm senast var det ju så mycket folk att jag ruttnade.
Nåväl, kanske lika så gott att jag inte få känna och klämma på någon, vad skall jag med en kamera till?
PrecisPoängen var väll att man på Mediamarkt, i kontrast till fotomässor, fick vara nästan ensam med kamerorna
Kan meddela att jag på lunchen idag (igår) såg en 5DII uppställd inne hos Fotoöversten (i Fältöversten). Verkar bli enklare nu att spontanköpa den (kom igen nu Staffan...krävs bara ett kort oaktsamt ögonblick ).
Ja, och jag hoppas att det blir ett oaktsamt ögonblick snart...
Skulle verkligen behövt en MKII:a imorgon, då jag ska ut på middag med skärgårdsbåt. Där lär höga ISO behövas.
Snart får man väl strunta i att man redan har 24-105/4L IS och köpa kit-paketet i butik, istället för att vänta kvar i kön...
Du kan göra som jag gjorde. Jag hade redan 24-105/4L IS men ville väldigt gärna ha kameran snabbt. MediaMarkt, där jag stod i kö, fick bara in två kit så jag köpte kitet och satte ut en annons på FS och fick objektivet sålt på ett ögonblick.
//Bee
Ja, det är väl så man blir tvungen att göra, suck..
Hojta gärna till när du får ditt hus! Jag stod som 26a, då borde jag vara på 16e plats nu!
Jag fick precis samtal från Kungsholms foto om att mitt hus finns att hämta. Jag stod som nr 10 i handpenningskön. Skall fråga när jag hämtar hur många de fick in, för er andra som står längre ner på köplistan.
krävs bara ett kort oaktsamt ögonblick ).
Jag fick precis samtal från Kungsholms foto om att mitt hus finns att hämta. Jag stod som nr 10 i handpenningskön. Skall fråga när jag hämtar hur många de fick in, för er andra som står längre ner på köplistan.
Jag klämde också på 1D mkIII, känns ju härlig men den är för tung och för dyr. Jag tyckte sökaren kändes större/bättre på den jämfört med 5D, men det måste väl vara fel. 5D har väl större sökare, eller?
5D MkII har 98% sökartäckning (Full frame) medan 1D MkIII har 100% sökartäckning (Crop). Jag vet inte riktigt hur man räknar, men 5Dn borde ju ha större sökare kan man tycka...?
Sökarteckning och storlek på sökarbilden är olika saker.