Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, jag tycker konstigt nog att min tidigare 10D känns mer gedigen...
Men 5DMII är ändå helt OK.

Jag håller precis med. Kanske inte direkt "mer" gedigen men gränsfall. Den saknar ändå plastblixten. Kortluckan är lite mer smäckig.
Det är nu 6 år sedan jag fick min 10D. Den känns oerhört bra och är nästan chockerande användbar idag. Andra digitalkameror(pocket) räknar man ut som närmast värdelösa från samma år (2003)

Min ixus 400 från sommaren det året är trots sparsamt användande både trasig, tung och tjock.
 
Och som tröst till de som ännu inte fått sin kan jag meddela att kameraskalet är belagt med något rätt läskigt gummimaterial. Förmodligen ska den kännas gedigen och vara lite matt sober. Jag är inte så imponerad. Den luktar faktiskt direkt illa och känns som ett regummerat däck. När man hållit i den ett tag känns det som man fått lite bilvax på huden. Säkert en skitbra kamera, men inte direkt kärlek vid första sniffen...

Fick min i Fredags och måste säga att jag inte riktigt förstår vad du menar. körde en runda i helgen och märkte inget av det du beskriver, iofs utomhus, men även en hel del bilder hemma igår, kör iofs med batterigreppet på hela tiden men det borde ju ha samma egenskaper det isf.?

någon annan?
 
Fick min i Fredags och måste säga att jag inte riktigt förstår vad du menar. körde en runda i helgen och märkte inget av det du beskriver, iofs utomhus, men även en hel del bilder hemma igår, kör iofs med batterigreppet på hela tiden men det borde ju ha samma egenskaper det isf.?

någon annan?

Jag har inte heller märkt någon konstig lukt eller sliskigt material. Den känns helt ok, både inomhus och utomhus.

//Bee
 
Kollar man Prisjakt nu, så är det flera handlare som har MkII i lager. Vissa anger t.o.m. att de har 10 st.

Så nu borde väl Canon ha släppt ut en rejäl bunt till Sverige?


/ Kiwi
 
Samma på Tyska pricerunner idag. Nu är ju bara frågan om man ska köpa från Sverige eller Tyskland. Ett hus går ju loss på ungefär 21-22k i tredje riket.
 
Köp den inte med kit om ni inte har l-gluggar sedan tidigare. Det nu känns all annan optik som skräp :'(
 
Oj!

Gick in på pricerunner.se för 20 minuter sedan. Såg att ClickOK hade den på lager. Mailade och frågade om jag kunde få den idag och nu 2 samtal från dem senare är dom på väg med den till mig i Stockholm.

Fantastiskt bra service. Om nån timma har jag den i handen.
 
Oj!

Gick in på pricerunner.se för 20 minuter sedan. Såg att ClickOK hade den på lager. Mailade och frågade om jag kunde få den idag och nu 2 samtal från dem senare är dom på väg med den till mig i Stockholm.

Fantastiskt bra service. Om nån timma har jag den i handen.

Nu är det bara jag kvar alltså! :'(

ClickOK säljer visserligen för 26,660kr, jag betalade 22,595kr. Skiljer 4000kr där.
 
Jo men det var visst samma sak enligt kvittot.

Walters Foto och ClickOK är inte samma företag, borde inte stå ClickOK någonstans på kvittot.

Vi har tyvärr inga mer kameror nu den sista gick till "Beatnutz".

Vi har tyvärr inte fått nåt svar från Canon om när nästa sändning beräknas skickas.
 
Jaha, jag som tog fel i all stress. Har ju mailat ex antal företag de senaste veckorna :)

Det var alltså Walters Foto jag fick min kamera ifrån, och åter igen. GRYMT bra service!
 
Apropå clickOk.. Det verkar inte vara någon ordning på deras hemsida. De saluför en massa olika kit med 5D mk1 som inte längre borde säljas för att de är slut?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.