Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Två har levererats hittills. Canon skickade ett okänt antal till dem från Göteborg igår. Antingen har de inte kommit fram än eller så var det max tre stycken, eftersom jag inte hört något och står som nummer fyra nu.

De kan iofs vara att de fått en massa kit och därför inte ringt mig.

Om två har levererats så lär jag förmodligen vara nr 3 vilket innebär att de inte har fått in fler än 2 nya kameror.
 
Jag pratade med Fotokungen igår och de sa att hus såg ut att vara på väg, men att de inte fått något ännu. Så kanske idag, måndag eller tisdag.
 
Igår slog det mig varför Webhallen antagligen är så långsamma och förmodligen kommer vara långsamma länge till.

Förhandsbokar man varor så ligger dom i två veckor innan nästa person får dem. Webhallens förhandsbokning var ju gratis så man kan ju gissa att det är rätt många som bokade upp sig där som redan bokat sig nån annanstans och vid det här laget också antagligen fått kameran från sitt andra inköpsställe.

Av 10 personer i en kö som redan köpt kameran så blir det alltså 20 veckors väntetid innan den 11e får den.

Snap!!
 
Tror jag inte. Har säkert förhandsbokat ett 100-tal varor där innan och har aldrig fått ett samtal. Då har det iofs alltid rört sig om filmboxar, spel, tillbehör osv. Kanske är annorlunda med så här dyra varor.
 
Fotokungen ringde idag, men eftersom jag redan fått min så avstod jag platsen. Jag hade plats 8 så det verkar trilla in hus där också.
 
Hämtade ut min i förmiddags på det lokala postutlämningsstället, ska precis maila till Cyberphoto och ta bort mina köplatser där. Låg iofs rätt långt ner både på hus och kit, men ändå.
 
När det verkligen är bråttom..

Interflora ringde just. Jag var no 478 på deras lista och nu hade de fått in ett kit till mig.
Jag avbokade dock eftersom jag fick mitt hus från AB Däckservice i Brobålsta i fredags.
Ja, det kostade några tusen extra men det var det värt.

En kompis beställde sitt ex från talibanphoto.com i Afghanistan i december. Precis som engelsmännen är de lite kinkiga med bankkortsnummer och man måste faxa kopia på pass och sån skit, men väldigt pålitliga.
Svensk manual kan man sedan få från Canon Sverige.



(Ja, jag vet att ingen tvingar mig följa den här tråden, men jag gör det ändå. Den säger mycket om oss människor)
 
Jag slipper iaf vara en av de bittra i tråden nu :)

Cyberphoto ringde och talade om att de precis lagt min kamera plus en massa annat godis jag beställde samtidigt på lådan så jag borde få en försenad julklapp framåt Tisdag :D
 
Jag slipper iaf vara en av de bittra i tråden nu :)

Cyberphoto ringde och talade om att de precis lagt min kamera plus en massa annat godis jag beställde samtidigt på lådan så jag borde få en försenad julklapp framåt Tisdag :D

Jag kommer förståsss att sakna godiset från Cyber då jag imorgon åker in å hämtar mitt hus hos Kungsholms foto - får trösta mig med en fika på närmsta fik eller ska vi kalla det FIRA!?
 
Interflora ringde just. Jag var no 478 på deras lista och nu hade de fått in ett kit till mig.
Jag avbokade dock eftersom jag fick mitt hus från AB Däckservice i Brobålsta i fredags.
Ja, det kostade några tusen extra men det var det värt.

En kompis beställde sitt ex från talibanphoto.com i Afghanistan i december. Precis som engelsmännen är de lite kinkiga med bankkortsnummer och man måste faxa kopia på pass och sån skit, men väldigt pålitliga.
Svensk manual kan man sedan få från Canon Sverige.
Haha, helt klart humoristiskt.
 
Fick också besked idag från Dustin. Ingen aning vilken köplats jag haft dock... Bara beställt huset.
 
Senast ändrad:
interflora ringde just. Jag var no 478 på deras lista och nu hade de fått in ett kit till mig.
Jag avbokade dock eftersom jag fick mitt hus från ab däckservice i brobålsta i fredags.
Ja, det kostade några tusen extra men det var det värt.

En kompis beställde sitt ex från talibanphoto.com i afghanistan i december. Precis som engelsmännen är de lite kinkiga med bankkortsnummer och man måste faxa kopia på pass och sån skit, men väldigt pålitliga.
Svensk manual kan man sedan få från canon sverige.



(ja, jag vet att ingen tvingar mig följa den här tråden, men jag gör det ändå. Den säger mycket om oss människor)

lmao! :dddd
 
Nu när det börjar trilla in kameror - är det någon som vet om t ex Scandinavianphoto på Kungslholmen eller Media Markt i Barkaby har 5D mk II uppackad till beskådan och test?

Det vore kul att få klämma och känna på ett ex. Min förhoppning är att jag då skall inse att det är "bara en kamera" och därmed bespara mig 30 lök!

Det finns dock en risk med denna taktik. Det kan lika väl sluta med "f-n vilken kamera, en sådan måste jag ha" och ett finansiellt bakslag i samma storleksordning...

Mvh
Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.