Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Cyberphoto ringde nyss, min 5DMII är på väg! Jag hade köplats 7. Fick betala 23495:- som priset var då jag gjorde min beställning den 17/9. Blir en lång väntan till på måndag... :)

Spännande! Då är det som mest 7 st före mig nu då =)
Jobbigt.. håller på och funderar på en 1dmkIII istället nu, hoppas dom ringer snart så jag slipper fundera längre haha
 
Vafan, nu måste ju webhallen vakna, vet ju de har kreditproblem och så men det borde inte försena leveranser från canon :)
 
Cyberphoto ringde nyss, min 5DMII är på väg! Jag hade köplats 7. Fick betala 23495:- som priset var då jag gjorde min beställning den 17/9. Blir en lång väntan till på måndag... :)

Grattis!
Du hade köplats nr 7... hm, har det börjat lossna lite nu månntro?
Det känns dock som om det fortfarande är mycket spridda skurar...
 
Senast ändrad:
Precis packat upp mitt ex som kom idag - beställde den 23:e september från Hegethorns - life is sweet :)
 
Hmm,
bokade just av min hos Dustin, när jag la min beställning var det 40 i kön och man hade 75 konfirmerade hus som skulle komma. Lev beskedet sa 9 dec, som blev 11 som blev 10 som blev...... ja ingenting!

Köper en begagnad 5D2 istället... få se om det är dyra tegelstenar... det gäller ju att krydda livet med lite extra spänning ibland.
 
Någon som vågar sig på ett tips om var man skall ställa sig i kö för ett kit? Ska man satsa på någon av de 'stora' handlarna (Cyberphoto, Scandinavian etc) som rimligen får många, eller någon av de mindre som kanske har kortare köer?
Svårt.

Butik i stockholm är klar fördel.

Någon som ställt sig i kö alldeles nyligen?

--andreas
 
Någon som vågar sig på ett tips om var man skall ställa sig i kö för ett kit? Ska man satsa på någon av de 'stora' handlarna (Cyberphoto, Scandinavian etc) som rimligen får många, eller någon av de mindre som kanske har kortare köer?
Svårt.

Butik i stockholm är klar fördel.

Någon som ställt sig i kö alldeles nyligen?

--andreas

Eftersom det fortfarande verkar vara spridda skurar vad gäller leveranserna så skulle jag satsa på att inte välja någon av de större fotobutikerna (t.ex. Cyberphoto). Deras köer är enorma och även om det säkert faller ifrån folk som har bokat på flera ställen så hamnar du vääääldigt långt bak nu.
Mitt tips är att satsa på andra alternativ typ Mediamarkt eller liknande - kolla längre bak i den här tråden så ser du en del intressanta saker vad gäller "tilldelning" från Canon.
Nu är du tydligen på jakt efter ett kit och det borde vara en fördel i det här fallet
 
Vafan, nu måste ju webhallen vakna, vet ju de har kreditproblem och så men det borde inte försena leveranser från canon :)

Säg inte det. När jag beställde min Eos 5D från Kameradoktorn för 3 år sedan fick alla butiker utom Kameradoktorn. "De har inte betalt räkningen" var svaret från Canon.
 
Säg inte det. När jag beställde min Eos 5D från Kameradoktorn för 3 år sedan fick alla butiker utom Kameradoktorn. "De har inte betalt räkningen" var svaret från Canon.

Är det därför man möts av "Det är vi som säljer Nikon" i stora, svarta bokstäver när man besöker deras hemsida nu? :-D

Håller f.ö. med om att man nog ska försöka med Mediamarkt och liknande ställen (så länge de har betalt räkningen).


/ Kiwi
 
Någon som vågar sig på ett tips om var man skall ställa sig i kö för ett kit? Ska man satsa på någon av de 'stora' handlarna (Cyberphoto, Scandinavian etc) som rimligen får många, eller någon av de mindre som kanske har kortare köer?
Svårt.

Butik i stockholm är klar fördel.

Någon som ställt sig i kö alldeles nyligen?

--andreas

Mitt tips är Expert. Dom hade få bokningar (jag kunde få plats 4), men ett högre pris (25 995 för huset). Så det beror på hur mycket du är villig att betala för att "komma före" i kön.
 
Tänkte vi kunde få tiden att gå genom att tävla lite.

Tävlingen är...
"Vem har köat längst för en 5DMkII - utan att få den ännu?"

Jag börjar:

Jag beställde min på Dustin den 10 november.


/ Kiwi
 
Tänkte vi kunde få tiden att gå genom att tävla lite.

Tävlingen är...
"Vem har köat längst för en 5DMkII - utan att få den ännu?"

Jag börjar:

Jag beställde min på Dustin den 10 november.


/ Kiwi

Jo jag är uttråkad.. morgonen 17:e september, Cyberphoto.
Men jag räknar kallt med att få den nu i veckan =D Helt utan grund för denna optimism.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.