Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har beställt min 5DMk2 i början av december på Japanphoto i Norge och fick den efter 10 dagar. Priset 22 600 NOK,
/Stefan
 
Jag har just hämtat min kamera hos Kungsholms och satt batteriet på laddning. Dom fick bara en i denna sändning och har totalt fått ett kit och ett hus (mitt) hittills.
 
Jag har just hämtat min kamera hos Kungsholms och satt batteriet på laddning. Dom fick bara en i denna sändning och har totalt fått ett kit och ett hus (mitt) hittills.

Grattis Björn:)
Ser fram emot dina synpunkter på kameran. Du hörde inget om när Kungsholmen kunde få in fler ex?

/Choke
 
Grattis Björn:)
Ser fram emot dina synpunkter på kameran. Du hörde inget om när Kungsholmen kunde få in fler ex?

/Choke

Tack,
När dom får fler tror jag inte dom visste riktigt, men är inte säker på det.

Hat just installerat batterigreppet så jag slipper vänta på laddaren, kan köra på A6 batterier nu. Ger mig iväg till hockeyhallen och ska prova 21 mp hockeybilder på ISO 3200 i uselt ljus, det ska kunna svara på hur bra den följande AF fungerar.
 
För vad det är värt så ringde Scandinavian mig imorse då de hade ett kit till mig. Jag hade redan hoppat av kön sedan tidigare, men det hade missats. Jag vet inte vilken köplats jag hade men jag ställde mig ett par dagar innan lanseringen.
 
Tack,
När dom får fler tror jag inte dom visste riktigt, men är inte säker på det.

Hat just installerat batterigreppet så jag slipper vänta på laddaren, kan köra på A6 batterier nu. Ger mig iväg till hockeyhallen och ska prova 21 mp hockeybilder på ISO 3200 i uselt ljus, det ska kunna svara på hur bra den följande AF fungerar.

Följer det med ett extra batteri till batterigreppet eller måste man köpa till ett sådant också?
 
Gick in till mediamarkt idag för att vara på säkra sidan han gav ett klockrent svar han sa: Det är ju canon vi pratar om det är därför vi inte har fått några svar
 
Ger mig iväg till hockeyhallen och ska prova 21 mp hockeybilder på ISO 3200 i uselt ljus, det ska kunna svara på hur bra den följande AF fungerar.

Ser fram emot dina synpunkter och kanske några bilder.

Kamerabranchen måste vara helt unik, vilken annan branch håller inne med leveranser. Särskilt inför ett årsavslut. Normalt vill väl företag sälja sina produkter så fort som möjligt. Jag fattar ingenting.

/ Choke
 
Ser fram emot dina synpunkter och kanske några bilder.

Kamerabranchen måste vara helt unik, vilken annan branch håller inne med leveranser. Särskilt inför ett årsavslut. Normalt vill väl företag sälja sina produkter så fort som möjligt. Jag fattar ingenting.

/ Choke

Kanske har man inkörningsproblem i fabriken?

Kan tänka mig att man behöver trimma in både det ena o det andra för att leverera produkter som håller uppsatta kvalitetsnivåer.

Eftersom Nikon numera ligger före Canon (inbillar jag mig) i detta segment kanske Canon var lite för heta på gröten vad gäller lanseringsdatumet.

/L
 
Canon har ju officiellt gått ut med att sensorn har problem med banding och svarta spots i högdagrar. Det gör att de säkert försöker dämpa leveranserna ut från fabriken tills problemet är löst och åtgärdat.
Mycket möjligt att det mesta av förklaringen till leveransproblemen ligger just där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.