Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är märkligt, för jag står på första plats på Mediamarkt Heron, dom har tydligen inte fått in några än, men det har däremot både Barkarby & Nacka fått, då har ändå Heron den största foto-avd. av dom tre, det tycker jag är konstigt !!

//Calle

De olika varuhusen har gemensamt avtal, men beställer separat. Du bokade tydligen i ett varuhus som antingen inte var så snabba på att beställa, eller sämre på att hångla upp snubben som portionerar ut kamerorna.

Ändå det är bara kit som kommer men inga hus.
Frågan är när Canon kommer att bli av med överskott av 24-105L och börjar leverera enbart hus?

... eller sämre på att hångla upp snubben som portionerar ut kamerorna.

LOL! Vilken tur att jag råkade gå förbi butiken med bäst hånglare. :)

Efter en vecka med kameran kan jag bara instämma i lovprisningen. Det är en fantastisk kamera man får för pengarna. Inte mäter den sig med min förra 1Ds II vad gäller byggkvalitet, balans i handen och allmän feeling, men bildkvaliten är toppen och viktskillnaden är en stor fördel för mig som har en axel som bråkar av och till.

Sen ett litet tips till den som har vägarna förbi Belgien, kolla Mediamarkt där. Deras hus-pris är c:a 22000, och i alla fall i Antwerpen har de ett imponerade utbud av gluggar. Till och med 800/5.6L låg på hyllan för strax under €9000, om jag nu läste rätt på skyltarna.

Nu blir det jäkligt spännande att se om ställen som Cyberphoto osv börjar skicka ut kameror. Efter alla rykten om att vissa ska få massor med kameror =)
Tvivlar fortfarande starkt på att jag kommer få mitt hus inom snar framtid ^^

Pratade med killen på Kungsholms Foto och han sa att Canon Svenska (Heter det verkligen så? Canon Sverige låter bra mycket bättre) gick på en riktkurs kring 9 kronor för euron, som nu ligger kring 11? Detta skulle i teorin innebära en prisökning på 22-23% i snitt efter ljusteringen till nuvarande valutakurs. Tydligen skulle olika delar av sortimentet drabbas olika hårt av någon anledning, bortsett ifrån att dyrare produkter såklart får att högre absolut påslag då det är procentuellt.

Samtidigt har vi ju ett heads-up på prisökningen nu, jag har redan köpt all min optik och lagt handpenning på huset (som jag då garanteras till nuvarande marknadspris). Ökningen kommer bara drabba mig på batterigreppet, vilket på sin höjd rör sig om några hundralappar.

Har dom en riktkurs på 9 kr för euron hade jag gett ekonomiavdelningen sparken som julklapp. Tror jag inte en sekund på. Dom flesta inköpsorganisationer brukar dessutom valutaförsäkra - för en något högre kurs så försäkringar man valuten mot eventuella uppgångar för en viss tid framöver (jämför med exempelvis bundna bolån). Just för att inte åka på såna här smällar.

Dock kan ju prisbilden påverkas längre fram om euron fortsatt är stark.

Nu ringde Kungsholms, dom hade fått bekräftat från Canon att min kamera var skickad därifrån och trodde jag skulle kunna få den i morgon.

Nu ringde Kungsholms, dom hade fått bekräftat från Canon att min kamera var skickad därifrån och trodde jag skulle kunna få den i morgon.

Wow, Kul för dig - Du hörde inte hur många som var skickade? Kanske finns hopp även för mig, står också i kö hos Kungsholmen.

/Choke

Hmm blir lite orolig.
När jag bokade från Cyberphoto så sattes priset till 23400kr tror jag det var. Har inte betalat någonting utan valde att betala mot postförskott. Nu har priset ökat någon hundring på deras site.. och så pratar ni om att priserna kanske kommer gå upp yttligare.

Tror ni jag slipper betala ökningen då jag förbeställt eller kommer jag åka på dom där hundringarna som Cyber redan lagt på, och eventuellt ännu den ökning ni pratar om?

Mvh

Hmm blir lite orolig.
När jag bokade från Cyberphoto så sattes priset till 23400kr tror jag det var. Har inte betalat någonting utan valde att betala mot postförskott. Nu har priset ökat någon hundring på deras site.. och så pratar ni om att priserna kanske kommer gå upp yttligare.

Tror ni jag slipper betala ökningen då jag förbeställt eller kommer jag åka på dom där hundringarna som Cyber redan lagt på, och eventuellt ännu den ökning ni pratar om?

Mvh

Om du fått ett kvittensmail (avtal) med ditt pris på höjer de inte priset för dig. Man får inte skicka fakturor som inte stämmer överens med avtal, särskilt inte om avtalet finns svart på vitt.

Om du fått ett kvittensmail (avtal) med ditt pris på höjer de inte priset för dig. Man får inte skicka fakturor som inte stämmer överens med avtal, särskilt inte om avtalet finns svart på vitt.

Ja du har rätt.. fick faktiskt just nyss ett svar från Cyberphoto. Det pris jag fick då gäller.
Har gått från 20 plats till 15e plats.. Om det beror på att folk fått sin order på enbart hus levererat eller bara droppat av har jag ingen aning om dock.

Tack ^^

Jag har precis hämtat mitt hus hos Expert Götaplatsen, Göteborg. Jag var nr 5 i kön för de som lagt handpenning men jag tror inte att de höll isär kit- och hus-köpare.

De hade lyckats raderat mig från kön så det var tur att jag ringt och tjatat på dem ett par gånger per vecka sedan slutet på november.

I lördags blev jag erbjuden att köp ett kit där de plockade bort objektivet men eftersom de lovade leverans av hus i dag måndag så kunde jag lika gärna vänta.

Jag vet inte hur många hus som levererades idag men det var fler än det jag köpte.

Det finns många på Ebay som säljer - och då inte bara skummisar. :) Tyvärr är i princip alla i USA, vilket gör att det (väl?) blir krångligare med garantin.

Det finns även några från Storbritannien, men där vill de oftast inte skicka till Sverige..?!

Det börjar bli jobbigt det här.

/ Kiwi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar