Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mjo ligger nått i det du säger.Däremot verkar ju inte Scandinavian Photo och FotoVideo fått in speciellt många hus, om någon öht.

Ligger först i listan på ett hus, men ingen leverans än. Finns inget som pekar på att det skulle finnas lika mycket hus som kit i omlopp om man kollar på såna fakta. Kan ju vara så att Dustin snodde åt sig alla, men det är ju inte direkt nån proffsfotobutik det heller.
 
Ja man får väl ta det med en nypa salt, men om någon säger att dom står 2a på ett hus från FotoVideo och dom inte fått någon leverans så får man väl lita på det.

Sen vet jag inte hur många olika siffror jag hört från folk som snackat med Canon-anställda. Har ju varit allt från 3-600 hus enligt dom. Och alla påstående var "sanna". Skiftar lite väl mycket från rykte till rykte för att man ska kunna lita på det där nått vidare.

Så nä, jag litar inte på nått rykte angående hela leveranshärvan. Vet bara att jag inte fått min och det suger.
 
Kan ju vara så att Dustin snodde åt sig alla, men det är ju inte direkt nån proffsfotobutik det heller.

Rätt säker på att Dustin inte fått in några hus dom heller. Nån här som ligger på plats #2 som inte blivit tilldelat något hus.

/Björn, som faktiskt kan titulera sig profs, är med i CPS, men endå inte fått något hus ;)
 
Då har man äntligen fått ändan ur vagnen! Av ren snålhet ställde jag mig i kö (med handpenning) hos Kungsholms Foto (billigast i Sverige vad jag kunde se). Kommer säkert få vänta någon månad, men sparar tusenlappar.

De pratade om kommande prishöjningar p.g.a att euron skjutit i höjden (hur påverkar det japanska produkter?), så jag köpte 24-70/2.8 och 70-200/2.8 IS i samma veva, nu är jag utfattig! :'(

EDIT: Nuvarande köplats (för kö med handpenning, de har företräde) är 26.
 
Då har man äntligen fått ändan ur vagnen! Av ren snålhet ställde jag mig i kö (med handpenning) hos Kungsholms Foto (billigast i Sverige vad jag kunde se). Kommer säkert få vänta någon månad, men sparar tusenlappar.

De pratade om kommande prishöjningar p.g.a att euron skjutit i höjden (hur påverkar det japanska produkter?), så jag köpte 24-70/2.8 och 70-200/2.8 IS i samma veva, nu är jag utfattig! :'(

EDIT: Nuvarande köplats (för kö med handpenning, de har företräde) är 26.

Det är väl bara 25 som betalade in handpenning hos Kungsholmsfoto? Sedan slutade de att ta emot handpenning. Och du står som nummer 26?
 
Rätt säker på att Dustin inte fått in några hus dom heller. Nån här som ligger på plats #2 som inte blivit tilldelat något hus.

/Björn, som faktiskt kan titulera sig profs, är med i CPS, men endå inte fått något hus ;)

Enligt Dustins kundservice skall de få in "hundra hus" runt den 5/1-09.
Tydligen har man ca 50 personer i 5D-kön. Får väl se hur det är med den saken. Tidigare sade man att jag skulle leverans sent i november..
 
Då har man äntligen fått ändan ur vagnen! Av ren snålhet ställde jag mig i kö (med handpenning) hos Kungsholms Foto (billigast i Sverige vad jag kunde se). Kommer säkert få vänta någon månad, men sparar tusenlappar.

De pratade om kommande prishöjningar p.g.a att euron skjutit i höjden (hur påverkar det japanska produkter?), så jag köpte 24-70/2.8 och 70-200/2.8 IS i samma veva, nu är jag utfattig! :'(

EDIT: Nuvarande köplats (för kö med handpenning, de har företräde) är 26.

Det beror helt enkelt på huruvida affären ( mellan Canon och dess europeiska ÅF) görs upp i Euro eller ej. Dollarn, som oxå kan vara handelsvalutan i detta fall är ju inte direkt billig den heller.
 
Enligt Dustins kundservice skall de få in "hundra hus" runt den 5/1-09.
Tydligen har man ca 50 personer i 5D-kön. Får väl se hur det är med den saken. Tidigare sade man att jag skulle leverans sent i november..

100 hus känns lite smått otroligt, undrar om de bara försöker lugna oss med lögner?
 
Bempa, humm, jag har faktiskt bara förutsatt det. Finns det kanske tilloch med nån som man inte ens bör ta ut i lite duggregn, vore kul med nån slags lista på alla deras gluggar uppradade med funktioner, nån som vet om det finns i digital form? det lär väl finnas på nån sida i deras katalog, men jag tror faktiskt inte jag äger någon sådan...

Objektiv konstruerade före år 2000 har inte vädertätning som exempelvis 35/1,4. De ska också sakna bakre antireflexbehandling.

Även omkonstruerade 85/1,2 II saknar full vädertätning.

Men objektiv tåler rätt mycket väta även om de inte är tätade. Ibland har jag fått ställa dem på tork i rumstemperatur i 2 dagar...
 
Hör gärna av dig till mig om det händer!

Det händer om jag tror att dom kommer med någon FF med lägre upplösning, högre FPS och bättre AF utan filmfunktion men med lika goda hög-ISO egenskaper under 2009. Prislappen ska heller inte ligga över 40000:-.

Vad jag önskar är i grunden en D3 som kan använda Canon tillbehör, en bra allround kamera.

Bryr mig egentligen inte alls om hur bilderna ser ut på ISO 25600men däremot på ISO 3200.

Vad ska man med tokhöga ISO till om kameran ändå inte vill fokusera i det ljuset där man har användning av det?

Jag köper 5D mkII för ISO egenskaperna och möjligen justeringen av AF, men mest för att det är dags för nytt hus. Men jag är i övrigt besviken på vad det blev då dom underlåtit att åtgärda kamerans svaga punkt som är AF samt lagt till en kitchig filmfunktion.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.