ejeklint
Aktiv medlem
Hur tycker ni att "vinjetteringsbortagaren" funkar?
Bra. Fast vinjettering är snyggt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur tycker ni att "vinjetteringsbortagaren" funkar?
24:an ska komma fjärde veckan i december enligt Canon Svenska
17-40 ändrar också längd, men döljer det bakom en kant. Den är dessutom inte helt vädertätad om man inte har ett filter påskruvat.
24-105 däremot är verkligt tätad. Jag har använt den i ordentligt med snö och regn, och zoomat en massa. Visst tog det ett tag innan den torkat helt i det dolda utrymmet, men den tål det.
Bara för att det är L-gluggar så behöver det inte betyda att de är vädertätade, det finns L-gluggar som inte är det.
Bempa, humm, jag har faktiskt bara förutsatt det. Finns det kanske tilloch med nån som man inte ens bör ta ut i lite duggregn, vore kul med nån slags lista på alla deras gluggar uppradade med funktioner, nån som vet om det finns i digital form? det lär väl finnas på nån sida i deras katalog, men jag tror faktiskt inte jag äger någon sådan...
http://www.canon-europe.com/Support..._educational_tools/en/ef_lens_work_iii_en.asp
I denna digitala lens work anges det iaf på vissa gluggar.
nån som har koll på hur 50mm 1.4:an står sig i snöstorm?
Vid snöstorm stannar den hemma och ser på TV. Det gör den rätt i.
okej... men lite lätt duggregn då? =)
Tjenare ^^
Måste bara kolla om någon fått enbart hus levererat från Cyberphoto? Känns som att jag på min 19e plats i kön borde försöka glömma att få kameran innan nyår.. =/
Tjenare ^^
Måste bara kolla om någon fått enbart hus levererat från Cyberphoto? Känns som att jag på min 19e plats i kön borde försöka glömma att få kameran innan nyår.. =/
Jag bokade samma minut som deras telefonsupport öppnade den 17/9, och har köplats 7 på enbart hus. Jag har inte hört ett ord från dem än...Jag beställde den 17e september, samma dag kameran dök upp på deras sida, men har inte hört nåt. Enbart hus då. Jag har inte kollat min köplats. Känns som att den inte kommer med till Finland över nyår.
Ni som beställt hus kan nog glömma det. Verkar vara sjukt få hus som gått ut till vanliga kunder. Canon pushar kittet av nån anledning, antagligen för alla nördar som är supersugna på kameran köper kittet o säljer gluggen sen. På så sätt cashar dom in rätt fint på de mest desperata.
Eller så är det kanske så att den typiske personen som hänger på fotosidan och i kameraväntartrådar är av typen kit-köpare. Det med tanke på att Canon i Sverige levererat ungefär lika många kameror med optik som utan.
Om det inte ändrats de senaste dagarna är det på väg närmare hundra hus till Sverige som borde komma till Solna på måndag. Vart det sedan tar vägen är en helt annan sak.
Eller så är det kanske så att den typiske personen som hänger på fotosidan och i kameraväntartrådar är av typen kit-köpare.
Är det inte tvärtom? Folk som hänger på fotositer har väl oftast de gluggar de behöver redan. "Vanligt" folk köper kit.
De säljare på Media Markt och Expert som jag snackat med har bara haft inkommande leveranser med kit. Husen kommer senare sa dom.