Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Då har det ju ingen betydelse och gråimport är ett förlegad benämning eftersom samma Canon regler gäller inom EU, dvs det spelar ingen roll var kameran kommer ifrån, exv Tyskland.

citat: Inte för att jag vill vara någon glädjeförstörare, men ändå :).

Vadå-men ändå????

Du kasnke inte får någon fysisk Svensk manual, fast det kanske går att hitta online å andra sidan.

Nu tycker jag din ton är lite hetsk här ;), vad jag menade var bara att det kanske är värt att beakta det jag nämnde ovan. Fast det med svensk manual kanske inte spelar någon större roll i detta "jag-får-min-kamera-först-race".
 
Jag tycker att det är roligt att du skriver så. I Oktober när Media Markt i Barkaby öppnade så stod de på fotoavdelningen där och var helt bombsäkra på att den skulle komma dit först. Jag hörde det säkert tre gånger på rad när jag var dit. "Vi kommer garanterat få den först, vi är så stora beställare, Canon prioriterar oss, betala gärna handpenning på kameran så har du den garanterat i början på December". För säljare "friserar" väl aldrig "sanningen".....

"Sanningen" var det som canon sade vid tidpunkten handpennigar lades.

Btw, det har redan sålts lite 5d från media markt barkarby...

Uppdaterar tråden med lite fakta istället för spekulationer. Någon månad efter det att "säljarna på mediamarkt" tog handpenningar gick canon ut med nya bud och talade om att det är kört för vanliga privatpersoner att få kameran eftersom den blir försenad till i början eller i värsta fall mitten av nästa år. Fram tills för någon dag sedan var det (eller skulle iaf ha varit, vet ej om någon annan butikskedja brutit mot reglerna) enbart pressfotografer som canon ville leverera till som kunde köpa kameran.
 
Har snackat med Webhallen precis.

Anledningen till att datumet hos dem är ändrat är för att Canon har varit dåliga på att ge några konkreta svar. Webhallen har helt enkelt blivit mailbombade från sina kunder och därför lagt fram datumet så att det ska lugna ner sig till dom vet mer.

Med andra ord finns det fortfarande ett hopp om att få sin i år av dem.
 
Du kasnke inte får någon fysisk Svensk manual, fast det kanske går att hitta online å andra sidan.

Nu tycker jag din ton är lite hetsk här ;), vad jag menade var bara att det kanske är värt att beakta det jag nämnde ovan. Fast det med svensk manual kanske inte spelar någon större roll i detta "jag-får-min-kamera-först-race".

för att vara vänlig, vad menade du då med hela ditt inlägg som jag tolkar som negativt för inwarehouse del. exv liknelsen med tv apparaten Samsung.Skulle den TVn vara sämre?

och vad menar du med det sista? Inte för att jag vill vara någon glädjeförstörare, men ändå :).
 
för att vara vänlig, vad menade du då med hela ditt inlägg som jag tolkar som negativt för inwarehouse del. exv liknelsen med tv apparaten Samsung.Skulle den TVn vara sämre?

och vad menar du med det sista? Inte för att jag vill vara någon glädjeförstörare, men ändå :).


Nu går vi väldigt offtopic här kännerj ag men jag ska ändå besvara din fråga. Nej den är nog inte alls sämre, men när det gäller garantier så brukar svenska Samsung vara kinkiga med gråimport. Däremot går det säkert att skicka den direkt till Samsung i det land som butiken i fråga har importerat den ifrån. Det är inget problem i sig, bara en lite krångligare väg att gå.

Nej jag vill inte vara någon glädjeförstörare menade jag. Stryk men ändå, då jag inte kan motivera varför jag skrev det :).
 
visst lite utanför ämnet, men en Canon som är köpt inom EU hanteras likadant som om den vore köpt i Sverige av Canon Sverige.Vilket kan vara bra att veta exv gällande garantiärenden .
avslutar därmed.
 
Fick nu bekräftelse på att min beställning med Kit från dustin skulle skickas så jag ringde och avbokade den. Nästa man i kön får den istället...
Jag ska dock ha 2 kamerahus så jag avbokade inte huset (han sa leverans senare i veckan).
 
Fick nu bekräftelse på att min beställning med Kit från dustin skulle skickas så jag ringde och avbokade den. Nästa man i kön får den istället...
Jag ska dock ha 2 kamerahus så jag avbokade inte huset (han sa leverans senare i veckan).

2 hus det är ju fusk :'(
 
trevligt...

... det verkar ju som att även husen är på väg ut till butikerna. frågan är ju hur många hus kontra kit de skickar ut. orkar inte lägga de extra pengarna på en glugg jag ändå inte kommer att använda.
 
ingen som hört nåt från cyberphoto? Jag har iaf plats 7 i kön på bara huset och har inte hört nåt alls.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.