Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skall bli intressant att se vad som händer med 5D Mark II-köerna när 1D Mark IV (eller vad den nu kommer heta) troligtvis lanseras på PMA-mässan. Är visserligen inte riktigt samma målgrupp men viss överlappning är det säkert.

Med tanke på hur snabba Canon verkar vara med att få ut kameror så är det nog inte så stor chans att folk byter kö :) Men känns ändå rimligt att när jag kört slut på min 5d Mark II (som jag eventuellt får detta år) så kanske jag vill ha en ny kamera om 5 år, då bör ju nya 1d kanske finnas i lager :)
 
Lite tjatigt, men det verkligen känns konstigt att äntligen kunna köpa i april-maj en kamera som var annonserad i början på september. Då är det bara fyra månader kvar till nästa annonsen...
Det var dumt av mig att sälja min kamera i förväg.
 
Det var dumt av mig att sälja min kamera i förväg.
Ja, med tanke på att det är samma visa varenda gång något av de större märkena lanserar nya produkter så var det nog rätt dumt. Alla blir lika förbannade och förvånade varenda gång, konstigt nog.

Själv begriper jag inte hur Canon kan sumpa den här chansen att få jordens uppsving i dessa kristider. De har väl sparkat hälften av alla anställda i de fabriker som gör kamerorna, kan man anta. Inte så smart med tanke på att pryldårar inom fotografi verkar strunta helt i om det är kris eller inte;-)
 
Lite tjatigt, men det verkligen känns konstigt att äntligen kunna köpa i april-maj en kamera som var annonserad i början på september. Då är det bara fyra månader kvar till nästa annonsen...
Det var dumt av mig att sälja min kamera i förväg.

det finns en beg 5d med batteripack på Mattssons Foto i Lund till ett mycket bra pris.
 
Lite tjatigt, men det verkligen känns konstigt att äntligen kunna köpa i april-maj en kamera som var annonserad i början på september. Då är det bara fyra månader kvar till nästa annonsen...
Det var dumt av mig att sälja min kamera i förväg.

Tyvärr inte helt ovanligt. Tar det lika lång tid att beta av köerna som när Nikon D200 kom så är det just maj vi pratar om...
Nu tror jag ändå att suget efter 5DMKII inte är riktigt lika stort som suget var när D200 kom, men ett riktmärke och för att få lite perspektiv så.
 
Tyvärr inte helt ovanligt. Tar det lika lång tid att beta av köerna som när Nikon D200 kom så är det just maj vi pratar om...
Nu tror jag ändå att suget efter 5DMKII inte är riktigt lika stort som suget var när D200 kom, men ett riktmärke och för att få lite perspektiv så.
Frågan om...jag har tipsat om D200-tråden tidigare, det är en intressant tråd att skumma igenom och det finns stora likheter med denna. Jag såg t.ex just att kring denna tidpunkt 2006 så spekulerades det om förseningarna kanske berodde på det bandningsproblem de första kamerorna hade haft. Det är också flera som överväger att byta märke (då var det 5D som lockade, idag D700) då de har tröttnat på väntan.

En skillnad dock är att den tråden startades 15 december och hade kommit upp i c:a 275 inlägg vid dagens datum för tre år sedan. Under samma tid i denna tråd har vi betat av c:a 510 inlägg. Den tråden tog slut nästan sex månader efter att den startades....
 
Fint! Nu har jag hittat två tyska butiker som har huset på lager för ca 22000:- plus frakt. Mailade dem och bad om bekräftelse att dom verkligen har den.

Återkommer så fort jag vet mer.
 
Jag la precis en order på digitalrev.com (dyrt). Men dom gjorde reklam att dom hade den i lager i alla fall.
 
Pratade just med Scandinavian i Mölndal där jag står i kö.

"Inga mer kameror har kommit, men vi har ett leveransbesked från Canon som säger att det kommer en laddning i början på nästa vecka. Troligtvis kommer du att få din kamera då."

Hade köplats ca 30 innan leveranserna startade.
 
Pratade just med Scandinavian i Mölndal där jag står i kö.

"Inga mer kameror har kommit, men vi har ett leveransbesked från Canon som säger att det kommer en laddning i början på nästa vecka. Troligtvis kommer du att få din kamera då."

Hade köplats ca 30 innan leveranserna startade.

Intressant. Frågan blir direkt, var det hus eller kit? =) Man kan ju tycka att både och borde dyka upp när nu nästa sändning kommer men i alla fall. Jag pratade med Fotokungen så sent som igår och då hade de inga besked alls tyvärr, undrar om det leveransbeskedet som Scandinavian fått kom idag,orkar dock inte ringa och tjata, det börjar ju bli fånigt.
 
Jag jobbar på webhallen, tror det var ett par hundra bokade hos oss iallafall, minns inte riktigt kollade här om dagen. Den kommer ju inte om ett tag också, blir sweet.
 
Scandinavian Photo ringde just, mitt hus kommer på posten på fredag. Ställde mig i kö lanseringsdagen...
 
aha, låter ju lovande i alla fall, vad jag har förstått så kan samtliga butiker/återförsäljare logga in på canons hemsida och se kommande leveranser, då borde ju samtliga kunna se nån slags info nu då?
Håll tummarna för fredag då.. =)
 
Ge bort köplats?...

Nu har det blivit så att jag har slagit till på en 1D mark III istället.
Nog vill jag ha en 5Dmk2 men suget efter en 1D-serie är stoooort! Och kommer troligen passa bättre för det jag kommer använda kameran till ändå.

Frågan är dock....
Har högst köplats nr.7 på Cyberphoto.. ska man säja upp den eller hjälpa någon stackare som har en hemskt hög köplats och absolut tänker köpa kameran... ^^
 
Nu har det blivit så att jag har slagit till på en 1D mark III istället.
Nog vill jag ha en 5Dmk2 men suget efter en 1D-serie är stoooort! Och kommer troligen passa bättre för det jag kommer använda kameran till ändå.

Frågan är dock....
Har högst köplats nr.7 på Cyberphoto.. ska man säja upp den eller hjälpa någon stackare som har en hemskt hög köplats och absolut tänker köpa kameran... ^^

Det politiskt korrekta är väl att gå ur och låta den med plats 8 få "din" kamera.

/Plats 49 på Kungsholmsfoto
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.