Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni som köpte från Pixmania, hur gick det med Lugnt Köp eller vad det hette?
Funkade allt smärtfritt?

Jag har fått OK från Pixmania sverige, men inte huvudkontoret än. Jag skickade in om lugna köp för mindre än en vecka och tror väl att jag får slutgiltigt ok denna veckan.

Jag reser dock idag och är borta 2v, så jag vet inte ifall jag kan skriva ngt svar här innan jag är hemma igen...
 
Att Canon inte kan tillgodose allas behov när efterfrågan är stor har jag all förståelse för.
Det är dock är oförlåtligt att ge felaktiga leveransbesked till kunder, vilket verkar vara fallet.

Problemet verkar ju inte ha med Canon Japan att göra, kamenar finns i lager i så många länder nu så det finns ju inte några problem med antalet tillverkade. Det hela är ju ett Canon Sverige problem, de har inte tagit in 1% av vad de borde för att alla som förbokat skulle få ett ex.
 
Jag har fått OK från Pixmania sverige, men inte huvudkontoret än. Jag skickade in om lugna köp för mindre än en vecka och tror väl att jag får slutgiltigt ok denna veckan.

Jag reser dock idag och är borta 2v, så jag vet inte ifall jag kan skriva ngt svar här innan jag är hemma igen...

Känns nojjigt med att dom ska "ok'a" det från flera kontor osv. Antingen gäller det eller inte. Man vill ju inte riskera att köpa med deras ockerpriser.

Lägsta pris-garanti kostar ju dessutom inte pengar nån annanstans än hos dem. Dom ska väl bara vara glada att dom ändå får ut 2000:- mer än sin billigaste konkurrent.
 
Tog och ringde cyberphoto alldeles precis för och höra hur det stod till.
Dom hade en 155 på kö och dom hade väldigt svårt att sia om när framtida leveranser kommer.
Jag själv ligger väl bland dom 10 sista på listan och man fick uppfattningen att dom inte våga lova för mycket när alla skulle få sina kameror.
I första leveransen till Sverige på 150 kameror fick Cyberphoto 2 stycken, så man kan förstå dom.

För min del lät det mer som sen vår, April-Maj kanske.
Vad fan är det här egenligen!!!, året har ju knappt börjat.

/Matkamies
 
Har du så lång tid kvar att vänta så borde du köpa från utlandet istället? 2-3000;- extra kan det vara värt.

Värre är det ju för oss som står bland de första i kön men ändå inte vet om det kommer i januari eller mars eller rent av april. Kan tänka mig köpa från utlandet men det vore jävligt surt om min andra beställning kommer till butiken för mindre pengar om några dagar.
 
Har du så lång tid kvar att vänta så borde du köpa från utlandet istället? 2-3000;- extra kan det vara värt.

Värre är det ju för oss som står bland de första i kön men ändå inte vet om det kommer i januari eller mars eller rent av april. Kan tänka mig köpa från utlandet men det vore jävligt surt om min andra beställning kommer till butiken för mindre pengar om några dagar.

Hur mycket ska du ha för din köplats? ;-)
 
Ringde till en annan känd butik för att höra läget.
Enligt honom så hade Canon lovat tillräckligt med kameror till Mars månad, vilket skulle fixa deras köer. Men det trodde han inte ett dyft på!

Nåja, den som lever får se!

Kanske blir en beställning från utlandet istället.

/Matkamies
 
ringde netonet, de hade bara några få i kö, de hade listat ut en leverans i februari.
men de sa att det är inte spikat.. som vanligt...
skönt att dustin har slutat med sina gissningar angående leverans tider.

själv vågar jag inte heller byta kö när man ligger så bra till på dustin.
 
Ni som köpte från Pixmania, hur gick det med Lugnt Köp eller vad det hette?
Funkade allt smärtfritt?
Jag var tvungen att annullera min beställning hos pixmania efter att ha stött på deras idiotiska kundtjänsten. Jag ringde kundtjänsten i torsdags och då vägrade de att ta emot beställning via telefon, då la jag beställning via hemsidan, sedan kom ett brev att jag skulle faxa in en kopia på mitt ID-kort och telefonräkning trots att pengar hade reserverats från mitt kort som jag hade betalat med. Jag faxade det direkt (2 gånger). Sedan ringde jag några gånger till dem och ingen där visste något. Det var som att ringa till Seven-eleven. De hänvisade de mig till huvudkontor i Frankrike. Huvudkontoret var så trevlig att jag var tvungen att annullera min beställning nu på måndag.
Det kändes som om jag köper kameran av någon handlare i en kiosk på Kanarieöarna.
 
Senast ändrad:
Jag var tvungen att annullera min beställning hos pixmania efter att ha stött på deras idiotiska kundtjänsten. Jag ringde kundtjänsten i torsdags och då vägrade de att ta emot beställning via telefon, då la jag beställning via hemsidan, sedan kom ett brev att jag skulle faxa in en kopia på mitt ID-kort och telefonräkning trots att pengar hade reserverats från mitt kort som jag hade betalat med. Jag faxade det direkt (2 gånger). Sedan ringde jag några gånger till dem och ingen där visste något. Det var som att ringa till Seven-eleven. De hänvisade de mig till huvudkontor i Frankrike. Huvudkontoret var så trevlig att jag var tvungen att annullera min beställning nu på måndag.
Det kändes som om jag köper kameran av någon handlare i en kiosk på Kanarieöarna.

låter ju sisådär....

Själv ringde jag Fotokungen för att höra om 50mm 1.4 som inte heller den verkar finnas nånstans. Den verkade vara på väg faktiskt, dock varken datum eller någon glimt av några 5DmkII's. Men men, det känns som att man börjar vänja sig...
 
Jösses, det är ju 10000 mer än jag betalade!

...och med kitobjektivet tar dom 35495:-

då kan man köpa med kitobjektivet och sälja det och gå med vinst!

haha...

Dom har inte fått så jätte bra recensioner hos prisjakt...
verkar inte leverera trots att de skriver att de har i lager.

Är det någon som har bra erfarenhet av dom?
 
Oj...

DET var en rejäl prishöjning!!!

Jag beställde i torsdags från dem, kameran skickades från Frankrike med UPS i fredags, idag är den i Bromma enligt trackingtjänsten hos UPS, man lovar leverans på onssdag... Till priset 26000 SEK inkl frakt... Ja. Det är dyrt men då jag inte har någon kamera så är det värt det i mina ögon..
Var dessutom på plats 165 i kö så jag räknade ut att jag kanske skulle ha den i början på augusti om jag stod kvar (KÄNDES det som... VET naturligtvis inte...)

Jag hade inga problem med Pixmania dock men det är klart att det är en märklig höjning,,, Jag valde INTE att betala 2000 pix extra för att få lugnt köp och sedan kunna åberopa mellanskillnadsrabatt.. Lät inte som att det skulle fungera särskilt bra...

Usch.. Hoppas att detta elände löser sig för alla så att vi får börja FOTA istället för att fylla i denna tråd till tidernas slut..

Lycka till!

...och med kitobjektivet tar dom 35495:-

då kan man köpa med kitobjektivet och sälja det och gå med vinst!

haha...

Dom har inte fått så jätte bra recensioner hos prisjakt...
verkar inte leverera trots att de skriver att de har i lager.

Är det någon som har bra erfarenhet av dom?
 
Någon som har tips på en bra butik i Berlin som kan tänkas ha 5d hemma?

http://planet-notebook.com/

Dom verkar ligga i Berlin. Står att dom har kameror inom 5 dagar. Hur det är med datumen vet vi ju sen tidigare. Skillnad här är att det är Tyskland det rör sig om. Skulle gissa på att antalet kameror som skickas ut till butikerna där är mångdubbelt. Precis som i England osv.

Funderar själv på att lägga en beställning där. Verkar vara billigast.
 
För min del lät det mer som sen vår, April-Maj kanske.
Vad fan är det här egenligen!!!, året har ju knappt börjat.
Skall bli intressant att se vad som händer med 5D Mark II-köerna när 1D Mark IV (eller vad den nu kommer heta) troligtvis lanseras på PMA-mässan. Är visserligen inte riktigt samma målgrupp men viss överlappning är det säkert.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.