Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur kan jag redigera dessa bilder?
- Trådstartare monsfornander
- Start datum
monsfornander
Aktiv medlem
ja har funderat på det också på bild två, får en snygg grafisk stil över sig, men gillar tanken med kvällsmotljus också, dock blir inte himmlen som jag tänker mig riktigt.
monsfornander
Aktiv medlem
strålande, hittade det direkt! nu fick jag iaf till steg ett. ska bara lyckas med en snygg hiommel och så "ändra kurvor och kontraster"
pet
Aktiv medlem
Gjorde ett till försök på den sista bilden...vet inte om det var en gul/röd himmel du var ute efter dock.
I princip samma sak som jag gjorde med den första bilden(den med sanden) fast här ändrade jag den röda kanalen i channelmixer i stället för den blå.
I princip samma sak som jag gjorde med den första bilden(den med sanden) fast här ändrade jag den röda kanalen i channelmixer i stället för den blå.
Bilagor
monsfornander
Aktiv medlem
ja mer åt det hållet, men det känns genast att det är fixat i PS. Vill försöka att få det mer verklighetstroget ut, men det är nog svårt!
när jag mixtrar med den blå färgen, vilken del ska man dra i. finns det något standardsätt eller?
när jag mixtrar med den blå färgen, vilken del ska man dra i. finns det något standardsätt eller?
Senast ändrad:
pet
Aktiv medlem
monsfornander skrev:
ja mer åt det hållet, men det känns genast att det är fixat i PS. Vill försöka att få det mer verklighetstroget ut, men det är nog svårt!
när jag mixtrar med den blåa fargen, vilken del ska man dra i. I den övrekan man dra på 3olika ställen ,och i den undre 2. Är det bara att välja själv eller finns det något standard sätt?
Du ändrar "rullgardinen" högst upp till blå sedan är det bara till att dra lite i dom tre spakarna som finns(röd,grön,blå) till det känns bra...det är knepigt att få till den bilden bra då det är så lite information i den plus så höga kontraster...dock drog jga ju rätt mycket i kontrasterna mm så färgerna kanske blev lite för starka(smaksak)
monsfornander
Aktiv medlem
Ja då var jag tillbaka igen, en aning envis. Men jag kan faktiskt inte för mitt liv hitta var jag kan mixtra med färgerna. Trodde det var under Bild - justeringar, men sedan kommer jag inte längre. Någon som kan ge mig en lite ledtråd om var jag hittar kanalblandaren?
machin
Medlem
Hej, antagligen tycker ni väl det är fusk, men ja la in en annan himmel bakom som var väldigt lik orginalhimmlen bara med lite mer konturer och naturliga färgövergångar... Sen är det ju bara att anpassa den precis så man vill ha det.. Sen tyckte jag att det kunde vara trevligt att ta fram lite detaljer i förgrunden på "sandberget", detta var ganska svårt då bilden att jobba med är så väldigt liten och de flesta detaljer då antagligen försvunnit.
Bilagor
pet
Aktiv medlem
machin skrev:
Hej, antagligen tycker ni väl det är fusk, men ja la in en annan himmel bakom som var väldigt lik orginalhimmlen bara med lite mer konturer och naturliga färgövergångar... Sen är det ju bara att anpassa den precis så man vill ha det.. Sen tyckte jag att det kunde vara trevligt att ta fram lite detaljer i förgrunden på "sandberget", detta var ganska svårt då bilden att jobba med är så väldigt liten och de flesta detaljer då antagligen försvunnit.
Fusk eller inte..resultatet ser riktigt bra ut.
monsfornander
Aktiv medlem
hejsam, ja det var riktigt snyggt! Precis den bilden som jag själv har i huvudet sen den dagen då bilden togs. Tyvärr hann jag inte upp på ett närliggande sandberg i tid för att fånga den bilden! Snyggt!
Måns
Måns
monsfornander
Aktiv medlem
Hur fungerar den mer gulaktiga himlen då? är den lättare?