jseffel
Aktiv medlem
Jag lämnade in min D750 + 24-70 hos Nikon för att kontrollera fokuspunkter i hus samt sedan synca hus med objektiv. Fick tillbaks prylarna - nu hade jag fått massiv frontfokus på 24-70n. Påpekade problemet och de skickade låneutrustning under tider som plåser på såren. Idag fick jag återigen tillbaks allt - ingen åtgärd då är allt enligt spec. Funderade på om jag hade klabbat mig första gången jag testade prylarna - men icke.
Mitt hus med mitt 24-70 kräver +14. Mitt hus med deras 24-70 kräver ingen justering. Mitt objektiv frontfokuserar kraftigt även på deras hus.
Har mailat dem bilder och ska ringa dem imorgon, men just nu är jag väldigt nyfiken - någon som vet hur en justering går till där borta och hur man ev. kan ha kommit fram till att objektivet är perfekt?
Mitt hus med mitt 24-70 kräver +14. Mitt hus med deras 24-70 kräver ingen justering. Mitt objektiv frontfokuserar kraftigt även på deras hus.
Har mailat dem bilder och ska ringa dem imorgon, men just nu är jag väldigt nyfiken - någon som vet hur en justering går till där borta och hur man ev. kan ha kommit fram till att objektivet är perfekt?