Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur göra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Guldkant

Aktiv medlem
Om man skulle vilja få tag i företag som trycker affischer och eller vykort?

Kan man söka på nätet, finns det någon särskild branch för detta?

Det känns som jag söker efter en nål i en höstack just nu.

Tar tacksamt emot adresser.

Fråga 2. Om man nu mot all förmodan skulle finna någon som vill köpa någon bild. Vad är vettigt pris? Är det något särskilt man bör tänka på?

Men

om du hade velat köpa någon bild så hade du ju redan kontaktat mig i såfall *fniss*
Så jag får nog söka mig till andra firmor ;-)

Jag vill ju alltså inte betala för det hela utan själv få betalt *ler*

Guldkant skrev:
Om man skulle vilja få tag i företag som trycker affischer och eller vykort?

Kan man söka på nätet, finns det någon särskild branch för detta?

Det känns som jag söker efter en nål i en höstack just nu.

Tar tacksamt emot adresser.

Fråga 2. Om man nu mot all förmodan skulle finna någon som vill köpa någon bild. Vad är vettigt pris? Är det något särskilt man bör tänka på?

TILLÄGG!!

Jag vill alltså inte själv betala utan jag vill kunna sälja mina alster om jag någon gång skulle lyckas få någon som nappar ;-)

www.arkivbild.se trycker vykort. Fast de lär inte köpa bilden av dig utan du lär få hitta någon annan som står för kalaset om du inte vill pröjsa själv.

Rent krasst så lär du nog få stå för produktionen själv och därefter själv sälja vykorten osv till intressenter som kiosker och annat...

Mvh
Maverick

Men varifrån får de som trycker upp vykort sina bilder ifrån då?
Inte har väl en vykortsfirma massor med olika fotografer??
De måste ju få sina bilder någonstans ifrån.

En fotograf tar bilderna, beställer vykorten och säljer dem vidare till kiosker och annat. Det finns väl specilla vykortsföretag också, men de köper säkert in bilderna från en bildbyrå.

/Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar