** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör man en "Print Screen"

Produkter
(logga in för att koppla)

Flor

Aktiv medlem
Kan någon ge mig ett snabbt svar på hur man tar en kopia på datorns skärm och lägger över det i Elements.

Jag skall visa en bugg i ett program för tillverkaren och tänkte skicka med ett exempel.

För övrigt kanske någon här kan hjälpa mig???? Jag har köpt XP och fått problem i FotoStation med att XP lägger upp rutor som kallas Thumbs.db varje gång jag öppnar programmet.

Leverantören förstod inte vad jag menade så jag tänkte kopiera en sida och visa men det är kanske någon på fs som haft samma problem och kan hjälpa mig.

Vill ändå veta hur man gör en Print Screen.

Du behöver bara trycka på print screen-knappen högt upp till höger på ditt tangentbord. Öppna ett nytt dokument i elements och tryck ctrl-v.

chisel skrev:
Du behöver bara trycka på print screen-knappen högt upp till höger på ditt tangentbord. Öppna ett nytt dokument i elements och tryck ctrl-v.

Tack för hjälpen! Tänk att det var så enkelt!

Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt FotoStation-problem också

Thnumbs.db lägger ju XP upp endast om man väljer att visa mappens innehåll som miniatyrer eller bildspel. Den innehåller alltså miniatyrbilderna.

Om det stör FS såpass så kan du prova att välja "visa som -> ikoner" och sen radera thumbs.db.

"Alt & Prt Sc" tar bara det aktiva fönstret. Oftast det man vill. Sedan "Ctrl & v" för att klistra in.

Gorgus skrev:
Thnumbs.db lägger ju XP upp endast om man väljer att visa mappens innehåll som miniatyrer eller bildspel. Den innehåller alltså miniatyrbilderna.

Om det stör FS såpass så kan du prova att välja "visa som -> ikoner" och sen radera thumbs.db.

Jag vill ha bilder på mapparna i XP, tycker det är en kul grej. Om FS inte klarar av det är det väl dags att uppdatera programmet?
Fler måste väl ha reagerat och förhoppningsvis fått hjälp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar