b.singmyr
Medlem
Jag var och fotade på Rockstad/Sabaton Open Air förra året för eget bruk, samt att jag vill både utvecklas och sprida mitt namn, att andra ska få upp ögonen för mina bilder.
Jag fotograferade som "privatperson" då jag inte uppfyllde kraven för att få just det jag ville ha och hade inte heller något fotopass.
Här om dagen så fick jag ett meddelande av en artist som gillar mina bilder jag hade fotat på hans grupp. Han undrade om han kunde få dem, då han ville ha dem som minne och även kunna visa sina gudbarn när de blir äldre.
Det är ju självklart att man blir glad och mer än gärna bara vill skicka iväg dem till honom, men jag fastnade just vid alla frågor. Hur ska jag göra?
Så mina frågor är:
- Hur går jag till väga?
- Ska jag skicka dem?
- Kan man ta betalt? Vad ska man tänka på/säga?
Vad är det egentligen som gäller i dessa fall?
Tacksam för all hjälp och alla svar jag får!
Jag fotograferade som "privatperson" då jag inte uppfyllde kraven för att få just det jag ville ha och hade inte heller något fotopass.
Här om dagen så fick jag ett meddelande av en artist som gillar mina bilder jag hade fotat på hans grupp. Han undrade om han kunde få dem, då han ville ha dem som minne och även kunna visa sina gudbarn när de blir äldre.
Det är ju självklart att man blir glad och mer än gärna bara vill skicka iväg dem till honom, men jag fastnade just vid alla frågor. Hur ska jag göra?
Så mina frågor är:
- Hur går jag till väga?
- Ska jag skicka dem?
- Kan man ta betalt? Vad ska man tänka på/säga?
Vad är det egentligen som gäller i dessa fall?
Tacksam för all hjälp och alla svar jag får!
Senast ändrad: