Annons

Hur fotografera fyrverkerier/Nyår/Stockholm???

Produkter
(logga in för att koppla)
Autofokusobjektiv är skit, i synnerhet med titthål till sökare som är ett skämt. Järnspisar! och en hel massa svordommar... Har just sumpat ca. 2/3 av bilderna på kommunens fyrverkeri när jag råkat rubba skärpan. Nåja, några stycken blev okej och åker upp till bildbyrån om sisådär 10 månader (4 sek, bländare 8 iso-100). Det blir ju en chans till om 2½ timme. Ska nog fasen tejpa fast det där sladdriga skämtet till fokusring. Man kanske borde varit förutseende och skaffat lämplig färgfilm till gammelkameran istället - fan så mycket bättre kamera, där vrider man ju bara tills det tar stopp så har man oändlighet.

Skitkameror, skitkameror skitkameror. Nåja.. vad är en dans på.. har ju för 17 en busslast med gamla fyrverkibilder sedan tidigare år. Men av någon underlig anledning vill man alltid ha några till. Skål ta mig fan, och ha ett gott nytt år!
 

Bilagor

  • li_crw_4097.jpg
    li_crw_4097.jpg
    17.5 KB · Visningar: 286
Vilken bedrövelse!!! - kl.23,50 börjar det REGNA där jag stod på Söder i Stockholm. Optiken full med vattendroppar. På med plastpåse på kamera och försöka skydda så gott jag bara kunde, men det var ett himla pissväder! Ska nu gå igenom mina bilder, men vågar knappt. Måste nog koka lite varmt te först och värma mina händer...

Gott nytt år!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.