Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur fort går utvecklingen ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag stod själv i valet och kvalet mellan 40D OCH 1D MKII för några månader sedan.
Det slutade med 1D mkII, och hade varit min rekomendation, om det inte hade varit för Brutus Östlings blogg om 50D, som verkar vara bättre på det mesta.

Har för övrigt provat 40D en del, ett bra hus, men det är ett "prosumerhus" 1D mkII är bättre på de flesta punkter (dock inte alla).

1D serien är trots allt proffshus, vilket märks på byggkvalite, och att 1D mkII har bättre respons och AF än 40D.

Men som sagt, 50D verkar, så här långt vara ett ännu bättre alternativ.
(Även om det är lite för tidigt att dra några säkra slutsatser).

/Daniel.


TACK Daniel. Äntligen ett svar på min fråga. Här vågar man inte sticka in hakan för då får man en smäll direkt. Det gick inte ens att påpeka lite snällt att ämnet spårat ut. Men skit i det.
Visst lutar det mot en Mark 2:a. Känns som att hålla i ett granitblock och recensinerna här på fotosidan gör vågen. Men 50d !?!??. Shit , nu får man ågren igen , He,he..

Ha d bäst.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.