ANNONS
Annons

Hur fort går utvecklingen ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Personligen skulle jag hellre köpa 40D, utan minsta tvekan.

Jaha, själv sitter jag och funderar varför "sagan" är så på "MrD" när han själv inte motiverar sig bättre. Det enda jag ser bland skället på MrD är att sagan hållit i båda. Jaha, och?

Frågan är intressant, så kan nån fylla tråden med stoff vore det säkert läsvärt.
 
Tja, man kan ju kolla specifikationer t.ex. och dra slutsatser därifrån. Skulle varenda åsikt "bygga på en viss mängd erfarenhet" skulle det inte bli många inlägg, varken här eller någon annanstans.

Det är exakt vad som behövs. Färre besserwisser inlägg om saker som man aldrig har testat själv. Speciellt inlägg baserade på specifikationer, som är svåra att översätta till verkliga upplevelser.
 
Jaha, själv sitter jag och funderar varför "sagan" är så på "MrD" när han själv inte motiverar sig bättre. Det enda jag ser bland skället på MrD är att sagan hållit i båda. Jaha, och?

Frågan är intressant, så kan nån fylla tråden med stoff vore det säkert läsvärt.
Ingen frågade efter någon motivering, bara om en åsikt, så jag bemödade mig inte med att ge någon motivering.

Om någon är intresserad av en motivering så förväntar jag mig att frågor dyker upp, det brukar vara gängse tillvägagångsätt.

Därimot frågade jag MrD efter en motivering, eftersom han skrev att han aldrig testat 40D och jag fann det i högsta grad anmärkningsvärt att då dra några som helst slutsatser om vilken som var bäst.

Vad som sedan är märkligt är att det inte kom någon som helst förklaring från MrD, trots en direkt fråga.

Så, nu har du fått en utförlig förklaring på din något bisarra fundering.
 
Ingen frågade efter någon motivering, bara om en åsikt, så jag bemödade mig inte med att ge någon motivering.

Om någon är intresserad av en motivering så förväntar jag mig att frågor dyker upp, det brukar vara gängse tillvägagångsätt.

Därimot frågade jag MrD efter en motivering, eftersom han skrev att han aldrig testat 40D och jag fann det i högsta grad anmärkningsvärt att då dra några som helst slutsatser om vilken som var bäst.

Vad som sedan är märkligt är att det inte kom någon som helst förklaring från MrD, trots en direkt fråga.

Så, nu har du fått en utförlig förklaring på din något bisarra fundering.

Bisarr, "på ett störande sätt besynnerlig, egendomlig". Hur då, att jag (till skillnad mot dig?) är intresserad av sakfrågan?

Tycker det är en intressant frågeställning, nya billigare kameror med nya features jämförs med det sånt som bara var överkomligt för ett fåtal för bara något år sedan.

Frågan kan du läsa i första inlägget. Att höra du hållit i båda ger absolut ingenting, om du nu inte är Dave Hill (et.al) under lånat namn.
 
Ytterligare ett något bisarrt inlägg från dig, då det framgick mycket tydligt att jag var intresserad av sakfrågan, då jag begärde en förklaring till varför den ena kameran ansågs bättre än den andra.
Sorgligt nog utan att få någon förklaring.

Något tydligare bevis för intresse i sakfrågan är svårt att uppbringa.

För övrigt tycker jag inte du visar något som helst intresse i sakfrågan, det enda du gjort i tråden är ju att kritisera mig, rätt patetiskt faktiskt.

Vart skriver jag att jag hållt i båda? (ingenstans). Jag skrev att jag testat båda, vilket är en avsevärd skillnad i de flestas värld, kanske inte i din dock.
 
Senast ändrad:
Jag skrev att jag testat båda, vilket är en avsevärd skillnad i de flestas värld, kanske inte i din dock.

Nu är jag inte "han", men i min värld behövs inget nypande i kameran för att inse t ex värdet i ordentlig vädertätning. EOS1d i dess olika varianter är dock inget bra alternativ för mig då dom helst enkelt är för klumpiga för mitt sätt att plåta. Det kan jag knappast komma fram till utan handfast erfarenhet. Det är inte helt lätt att vara konsekvent teoretisk ELLER praktisk i sina val, och en kombination av de båda är nog att rekommendera.

Alldeles för många på Fotosidan tror på den nyaste tillgängliga produktens överlägsna styrka. Jag gör inte det utan ser mer till till behovet.
 
Nu är jag inte "han", men i min värld behövs inget nypande i kameran för att inse t ex värdet i ordentlig vädertätning.
Jag håller fullständigt med om det (tror faktiskt jag skrev något liknande tidigare i tråden..).
Det var därför jag frågade istället för att kritisera, jag visste ju inget om hur väl han kände till skillnaderna.

Men eftersom jag inte fick något som helst svar på själva frågan, så drog jag slutsatserna att han i stort sätt inte visste något alls.

Han fick alla chanser (och har fortfarande) att dementera och förklara.
 
Ytterligare ett något bisarrt inlägg från dig, då det framgick mycket tydligt att jag var intresserad av sakfrågan, då jag begärde en förklaring till varför den ena kameran ansågs bättre än den andra.
Sorgligt nog utan att få någon förklaring.

Något tydligare bevis för intresse i sakfrågan är svårt att uppbringa.

För övrigt tycker jag inte du visar något som helst intresse i sakfrågan, det enda du gjort i tråden är ju att kritisera mig, rätt patetiskt faktiskt.

Vart skriver jag att jag hållt i båda? (ingenstans). Jag skrev att jag testat båda, vilket är en avsevärd skillnad i de flestas värld, kanske inte i din dock.

Wow, du imponerar. Ytterligare ett inlägg med noll innehåll. OM du nu testat båda på nåt relevant sätt hade det varit intressantare ifall du delat med dig av "den goda bild du tycker dig ha" itället för att gå på MrD som åtminstone försökte bidra till tråden.
 
Jag har inga som helst problem att dela med mig, motivera, hänvisa, testa och diskutera både sakfrågor och i stort sätt alla ämnen, inklusive religon och politik.

Det tror jag alla som följt mina inlägg under alla år (6½ år och snart 16 000 inlägg), kan skriva under på.

Om det är något du undrar över så är det så enkelt som att fråga, och du kommer att få ett adekvat svar.
Men istället så kommer du med förolämpningar, nonsens och direkta lögner.
 
Jag har inga som helst problem att dela med mig, motivera, hänvisa, testa och diskutera både sakfrågor och i stort sätt alla ämnen, inklusive religon och politik.

Det tror jag alla som följt mina inlägg under alla år (6½ år och snart 16 000 inlägg), kan skriva under på.

Om det är något du undrar över så är det så enkelt som att fråga, och du kommer att få ett adekvat svar.
Men istället så kommer du med förolämpningar, nonsens och direkta lögner.

Oavsett vad du skriver: Du har ju ingen som helst rätt att kräva bemötande som passar ditt sätt att se det...
 
Ibland undrar man varför vissa skriver någonting överhuvudtaget..

Inte är det för att kommunicera, föra en dialog, eller försöka förstå varandra iaf.
 
16.000 inlägg ger dig ingen friplåt att vara otrevlig mot folk. Vill du ha ett trevligt bemötande räcker det i allmänhet att vara trevlig själv. Du har inte haft en speciellt trevlig ton här när du hoppar på MrD, kallar mina inlägg bisarra och skriver självfullkomliga kommentarer om hur "vissa" beter sig. Och dessutom, nu senast till mig, lägger till att jag ska ha ljugit också (verkligen flott!). Var är din dialog? Och var är din forumetikett?
 
Ser inget som helst otrevligt med att ställa relevanta frågor, tvärtom är det de man förväntas göra i ett forum.

Du har ju bevisligen ljugit, så varför skulle jag dölja detta faktum?

Och dina inlägg är i mångt och mycket bisarra, jag behandlar folk som deras inlägg förtjänar, nej, faktiskt mycket trevligare i många fall.
 
Ser inget som helst otrevligt med att ställa relevanta frågor, tvärtom är det de man förväntas göra i ett forum.

Du har ju bevisligen ljugit, så varför skulle jag dölja detta faktum?

Och dina inlägg är i mångt och mycket bisarra, jag behandlar folk som deras inlägg förtjänar, nej, faktiskt mycket trevligare i många fall.

Sällan man får se sån pinsamt låg nivå på inlägg.
 
Min syn på saken

Jag stod själv i valet och kvalet mellan 40D OCH 1D MKII för några månader sedan.
Det slutade med 1D mkII, och hade varit min rekomendation, om det inte hade varit för Brutus Östlings blogg om 50D, som verkar vara bättre på det mesta.

Har för övrigt provat 40D en del, ett bra hus, men det är ett "prosumerhus" 1D mkII är bättre på de flesta punkter (dock inte alla).

1D serien är trots allt proffshus, vilket märks på byggkvalite, och att 1D mkII har bättre respons och AF än 40D.

Men som sagt, 50D verkar, så här långt vara ett ännu bättre alternativ.
(Även om det är lite för tidigt att dra några säkra slutsatser).

/Daniel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.