Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur flyttar man lager mellan bilder i CS6?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lavvan

Avslutat medlemskap
I CS5 brukade jag flytta lager från en bild till en annan genom att skapa ett nytt fönster till den bild jag vill flytta lager till. Sen markerade jag dem och drog över dem till den nya bilden.

I CS6 verkar de ha tagit bort "drag and drop"-funktionen. Nu undrar jag hur ni andra gör när ni flytta lager mellan olika bilder som ni har öppna i PS.

MVH

Rikard Lavitskij

I CS5 brukade jag flytta lager från en bild till en annan genom att skapa ett nytt fönster till den bild jag vill flytta lager till. Sen markerade jag dem och drog över dem till den nya bilden.

I CS6 verkar de ha tagit bort "drag and drop"-funktionen. Nu undrar jag hur ni andra gör när ni flytta lager mellan olika bilder som ni har öppna i PS.

MVH

Rikard Lavitskij

Jag gör såhär:
Ser till att aktuellt lager är markerat. Väljer flyttaverktyget och drar lagret till den nya bilden.
Eventuellt högerklickar jag på bilden och väljer ett eller flera lager från popupmenyn och drar dem till den nya bilden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar