Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur förvarar ni er kamerautrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har kikat på brandsäkra stora kassaskåp, men de kostar ju skjortan. Men det var väl väntat.
Men visst hade det vart som en dröm att kunna förvara både prylar och negg/digi,filer skyddat från både rök och värme!!

Kostar väl sisådär i runda slängar 150000,-

Mvh Niclas,
 
förvarar? jag brukar använda min kamera istället. dom kamereor som inte används ligger på nån hylla eller i en låda. F3 och D70 står på skrivbordet eller i sängen eller där jag når dom så jag alltid kan fylla mina fotobehov som jag plötslig drabbas av ibland.
 
Just nu samlat i en låda för första gången. Ibland under vardagen så kan det ligga kameror och objektiv överallt. Hallgolvet är en återkommande favorit.
 
Jag har en garderob där kamerorna och studiogrejerna jag använder mest får bo i plastboxar med lock för att stänga ute damm.

En väska är förberedd för att alltid kunna följa med ut.

Övriga saker har jag i mina föräldrars hus (kameror som jag samlar på och gamla saker som jag nästan aldrig använder)
 
Jag kör med väskor.. en rygga när jag ska ha med lite mer och en lite mindre axelrem när jag bara vill vara lättpackad.. stuvar om till olika tillfällen..tycker det är skönt att alltid ha grejorna packade för fototillfällen när man minst anar..
 
Niclasfoto skrev:
Har kikat på brandsäkra stora kassaskåp, men de kostar ju skjortan. Men det var väl väntat.
Men visst hade det vart som en dröm att kunna förvara både prylar och negg/digi,filer skyddat från både rök och värme!!

Kostar väl sisådär i runda slängar 150000,-

Mvh Niclas,
Leta upp ngt gammalt skyddsrum istället.
 
Ja, det låter drastiskt men det är faktiskt det jag drömmer om. Att fixa ett sådant privat hemma alltså.

Värmen är problemet om det brinner, lågorna är "lätta" att hålla bort. Det krävs mycket luft och issolering för att klara värmen i en brand.

Blir väl å guta en bunker och köpa en rejäl kasun/bankvalvs-dörr, för att spara pengarna.

/MVH Niclas, som måste fixa ett eget hus först, hmm.
 
Niclasfoto skrev:
Ja, det låter drastiskt men det är faktiskt det jag drömmer om. Att fixa ett sådant privat hemma alltså.

Värmen är problemet om det brinner, lågorna är "lätta" att hålla bort. Det krävs mycket luft och issolering för att klara värmen i en brand.

Blir väl å guta en bunker och köpa en rejäl kasun/bankvalvs-dörr, för att spara pengarna.

/MVH Niclas, som måste fixa ett eget hus först, hmm.
lova att skickar upp en bild när du fixat din fotobunker! :D
 
Carl Hellman skrev:
lova att skickar upp en bild när du fixat din fotobunker! :D

Yes, Promes;)!

Seriöst,, det är faktiskt som så att jag målar mycket och pysslar med mycket som inte får plats i ett vapenskåp, kassaskåp eller liknande.. Måste ju ha ngt större då ju;)!

MVH Niclas,
 
Min D2X står hos handlaren. Ska hämta den senare nån gång =)

D70 står i medieväskan tillsammans med allt annat jox såsom stativ, objektiv , videokamera å en dosa snus.
 
Det ena huset ligger oftast i ryggsäcken, eller i bokhyllan på kontoret. Det andra huset ligger oftast nånstans i köket eller i tv-rummet, utom räckhåll för en 1,5-årings teleskoparmar, men ändå så nära att man kan fånga de magiska ögonblicken... :)
 
Drybox

Bor i ett land med en hog fuktighet, sa det enda vettiga ar att forvara kamera och objektiv i en "drybox". Har for mig att luftfuktigheten bor ligga runt 30-40% for inte skada glasen.

Min ar eldriven, men ett enkelt och billigare alternativ ar att kopa en tatforsluten plastbox och slanga ner ett silikonpack tillsammans med utrustningen.
 
Ni som inte har kassaskåp, kan ni inte vara
vänliga att skiva var ni bor och på vilken våning också.
Namn och lista på eran utrusning finns ju redan


;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.