** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Hur får man huden len och brun?

Produkter
(logga in för att koppla)
En fråga bara...
Hur ändrar man färg på håret på någon...???

Det vill jag testa, så jag vet hur jag skulle se ut som blondin..*Fniss*

Smultris skrev:
En fråga bara...
Hur ändrar man färg på håret på någon...???

Det vill jag testa, så jag vet hur jag skulle se ut som blondin..*Fniss*

gör ett nytt lager ta något lämplig färg och måla med pensel på håret, sedan ändrar du lagret till ssoft light eller overlay och vips så har du annan färg, sen kan du köra lite hue/saturation på det och få fram olika toner

Nämen va 17 vad knäppt det blir.*Är nog blond ändå*

Har svensk version 6.0.

Får inte alls till det...

*Suckar och kryper till sängs*

Vinjettering i PS

Hur gör ni för att få snygg vinjettering i PS, jag har försökt men tycker inte att jag får till det?

/Joakim

Helt enkelt lagt bilderna i varsitt lager och kört Difference i lagermenyn. Differans på svenska tror jag :)

differens stavas det kanske

Varför klickade jag på den här länken för när jag borde ha gått o lagt mej... ni e otroligt duktiga allihop, det här var en av de roligaste o nyttigaste "diskussioner" jag stött på här. Hoppas att jag kan avhålla mej från egna försök inatt o få ett par timmars sömn...

/kg som e imponerad over and over again

KGS skrev:
Varför klickade jag på den här länken för när jag borde ha gått o lagt mej... ni e otroligt duktiga allihop, det här var en av de roligaste o nyttigaste "diskussioner" jag stött på här. Hoppas att jag kan avhålla mej från egna försök inatt o få ett par timmars sömn...

/kg som e imponerad over and over again

Kom till fotosidans chatt så ska vi se till att du aldrig mer sover igen. ;-)

finns det en chat här också?? sicken tur att jag inte hittat den...

/kg som önskar nattugglorna godnatt... nu SKA jag sova

Verkar som folk tycker det är roligare att leka i Photoshop än att ta bra bilder från början. ;-)

Länge leve det vanliga gamla hederliga mörkrummet!

//Mats

matnyttige skrev:
Verkar som folk tycker det är roligare att leka i Photoshop än att ta bra bilder från början. ;-)

//Mats

Vad är skillnaden med "gamla hederliga mörkrummet!" jämfört med digitala mörkrummet?

Du gör ju samma sak i "gamla hederliga mörkrummet" som du gör i det digitala (om du nu inte överdriver som några gjort här).

"Skit in, skit ut" brukar Adobe säga på sina seminarier. Detta gäller fortfarande. En skitbild kan inte räddas i photoshop...

Spelar det någon roll egentligen om vi använder "digitala" eller "analoga" mörkrum idag? Sålänge vi når önskvärt resultat, eller hur?

/Patrik

matnyttige skrev:

//Mats

Jag hade min lampa släckt när jag fixa till min bild. Kanske syns på resultatet ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar