Annons

Hur får man huden len och brun?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade varit alldeles utmärkt med några trådar om detta i efterbehandlingssavdelningen.

Forumvärdar, var snäll och flytta denna tråd och eventuellt skapa en egen underavdelning i efterbehandlings-sektionen där folk kan posta sina original-bilder. Sedan kan de retuscherings-tokiga posta sina alster i resp. tråd.

Tack på förhand!
 
Lionheart skrev:
Hade varit alldeles utmärkt med några trådar om detta i efterbehandlingssavdelningen.

Forumvärdar, var snäll och flytta denna tråd och eventuellt skapa en egen underavdelning i efterbehandlings-sektionen där folk kan posta sina original-bilder. Sedan kan de retuscherings-tokiga posta sina alster i resp. tråd.

Tack på förhand!

En sådan tråd är redan skapad:
http://www.fotosidan.se/forum/showt...6177#post161120
 

Utmärkt, men det hade varit ännu bättre om man kunde dela upp det forumet i trådar per hemläxa istället för att dumpa allting i en enda tråd. Men det kan ju medlemmarna själv fixa eller hur?=)

Typ dela upp det och döpa trådarna till
"Hemläxa - Gammal tant med rynkor"
"Hemläxa - Han behöver en make-over"

Och sen kravet att man postar sin bild är att man skriver lite om vad man gjort och hur man gått tillväga men nu kanske jag var lite för överambitiös. Men men, man kan aldrig få nog med information.

Gonatt! Klockan är 02:00 och jag ska upp 07:00. Så går det när fotosidans forum finns tillgängligt dygnet runt. =)
 
Vilka snygga bilder ni gör :)
Annas beskurna variant tycker jag var klart häftig!!

Det skulle vara kul att öva på och lära sig lite sånt här, men då får man väl börja fota lite mindre kottar och övergå till människor.

/Janne (som hoppas någon forumvärd påtar sig jobbet att splitta denna tråd och lägga in den under hemläxan)
 
arleklint skrev:
Vilka snygga bilder ni gör :)
Annas beskurna variant tycker jag var klart häftig!!

Det skulle vara kul att öva på och lära sig lite sånt här, men då får man väl börja fota lite mindre kottar och övergå till människor.

/Janne (som hoppas någon forumvärd påtar sig jobbet att splitta denna tråd och lägga in den under hemläxan)

Janne, testa att lägga upp en kotte under hemläxa, jag tror att det kan ske en hel del spännande saker även med naturbilder.
 
Jag har gjort ett försök. Med största sannolikhet finns det inlägg som hamnat i fel trådar men jag tror att åtminstone alla inlägg med bilder ligger rätt nu.
 
Jag tycker att jag kan en hel del i photoshop, men är långt ifrån ett proffs som några här *impad*
Jag kan få en blå julgranskula till röd men jag får inte ihop det med att få hudens toner brunare i färgen????
Jag har prövat med hue/sat, color bal, mfl men jag får mest gröntonade hyfärger (mindre trevligt alltså)
Vill ngn vänlig själ förklara mer ingående hur ni ställer in värden i färgjusteringar (och vilken justering)
(Jag har haft den "första" blonda tjejen som testbild!)
 
jag läste den, men får iaf inte någon som helst solbränna på mina testpersoner. Nä, jag får nog betala en resa till Mallis istället, för det här verkar jag inte greja ;)
 
Länge se´n den långa tråden användes, men när man gjort hemläxan vill man ju visa upp den.

Ett tips för brun hudton är att duplicera bilden och på ett av lagren göra selektiv färgförändring. (Bild --> ställ in --> selektiv färgförändring, i photoshop 6) Där ökar du bara gult i den röda färgen. Upprepa tills du blir nöjd. Är det mycket gult i bilden i övrigt bör du markera huden först.
 

Bilagor

  • exempel4.jpg
    exempel4.jpg
    41.7 KB · Visningar: 562
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.