Annons

Hur får man huden len och brun?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag slänger in en barbie. sen är det slut bilder från mig. kanske... ;o)

shit. det här var KUL.... kan ju knappt sluta...
;o)
 

Bilagor

  • tjosan3.jpg
    tjosan3.jpg
    18.9 KB · Visningar: 1,571
Senast ändrad:
Ok, ska vi säga att uppdraget är slutfört? Nästa tävling! Det här är riktigt kul. Nån som har fler bilder för retuschering?
 
bjanha skrev:
Nu jävlar krämar jag på!

Ey!
Jag gillade dina riktigt överdrivna hudfärg! Jag är ibland på jakt efter något liknande, om än inte fullt så extremt. Lust att dela med dig...?

Jag kan bara säga som jag sa förrut: man lär sig mycket av att se andras tolkningar och preferenser! Kul som fasen! Jag vill ha fler bilder att leka med!
 
Cederbom skrev:
Ey!
Jag gillade dina riktigt överdrivna hudfärg! Jag är ibland på jakt efter något liknande, om än inte fullt så extremt. Lust att dela med dig...?

Hudfärgningen är ett rejält tilltaget Saturation, lite uppjagad konstrast (komprimerad) och sen individuella justeringar för varje R, G och B i Photoshops "Image -> Adjustments -> Color Balance".
Tillvägagångssättet vid softningen behåller jag gärna för mig själv, hoppas du inte misstycker. ;)

/bjanha
 
Tack så mycket, det är väl något liknande jag skulle tänka mig också, men det var just kombinationen av softning och färg jag gillade. Och näerå, jag tar inte illa upp även om det är lite synd förstås (vill ju gärna lära sig), men jag respekterar det helt och fullt! Vissa saker vill man ha för sig själv!
 
Tänkte jag skulle försöka förbättra hudfärgen något i förhållande till min första... Experimenterade på lite efter tips från Björn.
Vad sägs?
 

Bilagor

  • ex3.jpg
    ex3.jpg
    20.3 KB · Visningar: 1,451
mitt lilla bidrag på sena timmen......
kanske lite mycket soft men det gillar jag.

/Arne
 

Bilagor

  • exempel[1].jpg
    exempel[1].jpg
    21 KB · Visningar: 1,471
Aha!! Kul tråd! Kanske vi skulle kunna göra sådana här uppgifter lite mer strukturerat. Jag hade i början något som jag kallade hemläxa, men hann inte med att följa upp det ordentligt. Men här skulle enkelt kunna annonsera hemläxan i ett dokument och sen kör man resultatet i en forumtråd som nu.
 
elmfeldt skrev:
Aha!! Kul tråd! Kanske vi skulle kunna göra sådana här uppgifter lite mer strukturerat. Jag hade i början något som jag kallade hemläxa, men hann inte med att följa upp det ordentligt. Men här skulle enkelt kunna annonsera hemläxan i ett dokument och sen kör man resultatet i en forumtråd som nu.

Jättekul idé!
 
elmfeldt skrev:
Aha!! Kul tråd! Kanske vi skulle kunna göra sådana här uppgifter lite mer strukturerat. Jag hade i början något som jag kallade hemläxa, men hann inte med att följa upp det ordentligt. Men här skulle enkelt kunna annonsera hemläxan i ett dokument och sen kör man resultatet i en forumtråd som nu.

Äntligen! ;-)

Vem har bra modellbilder för retuschering?
 
Det behöver ju inte bara vara modellbilder. Det kan vara vilken bild som helst vi jobbar med i Photoshop.

Tanken kan vara att även blanda in bekskärning av originalbilden och utöver det jobba med efterbearbetningen.
 
Jag håller med David! Det vore kul att försöka restaurera något gammalt kort t.ex... det finn massa lattjo att dona med!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.