Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur får jag pdf format???

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena79

Aktiv medlem
Jag har sparat mina bilder i photoshop, men då blir de inte i pdf format utam i psd. Går detta att ändra? Har även problem med kb. Mina bilder, hur små de än är så blir de på mer än 250kb. hur gör jag för att få dem större men ändå använda förre kb??

Tack på förhand!
Mvh Amatören

Menar du verkligen PDF-format?
För om du menar det måste du köpa Adobe Acrobat.
Och vad ska du med en bild i PDF-format till?

Vad är det du ska ha bilden till. 250kb är inte stort för att vara en fotografisk bild. Ska den däremot ligga på webben är det väldigt mycket för stort.

Även om inte jag heller fattar varför du vill ha bilderna i PDF-format, kan jag ju säga att det går. Det är bara att välja Spara som... i photoshop och välja formatet PDF.

Svårare än så är det inte.

PN

För att en bild inte ska ta upp mer än 250 kb kan du spara dem i jpeg-format istället för psd. Använd save for web så kan du välja hur mycket du vill komprimera bilden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar